Oplevering huis

steffie
Topic Starter

Oplevering huis

#1 , 28 nov 2005 17:34

DRINGEND RAAD GEVRAAGD

Wij hebben vorig jaar een nieuwbouwwoning gekocht die moest opgeleverd zijn in mei 2005, nu een half jaar later en intussen ook al met het vredegrecht erbij, hadden ze een nieuwe datum voor oplevering nl 31 oktober, nog steeds is de woning niet klaar. Wij weigeren nog langer te betalen tot alles klaar is !! maar nu heeft de aannemer gevraagd om een voorlopige oplevering te doen, maar ons huis is nog helemaal niet klaar, de garagedeur kan nog steeds niet gesloten worden, regenpijp hangt nog steeds niet goed, afwerking buiten nog niet helemaal klaar , dat kan toch niet !!! ik wil niet op voorhand betalen als iets niet in orde is.

Wat moeten we nu doen? wie heeft er raad voor ons, ik zie het echt niet zitten om er een hele rechtszaak van te maken, ik woon al zes maand terug bij de ouders en wil echt wel eens in dat huis gaan.

Steffie :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 29 nov 2005 11:43

Beste,

Het is echt van groot belang dat u zo snel mogelijk ?n via aangetekende brief uw aannemer/architect op de hoogte stelt van het feit dat u niet wil overgaan tot de voorlopige oplevering.

Voorlopige oplevering houdt op zich geen goedkeuring van de werken in, maar enkel een vaststelling dat de werken voltooid zijn.
Uit uw verhaal blijkt echter duidelijk dat dit nog niet het geval is !

Om uitvoering van de werken te bekomen, zou ik u aanraden om een laatste aangetekende brief aan zowel aannemer als architect te sturen. Neem in uw brief op dat u desnoods dwanguitvoering zal vragen voor de rechter.
Is er een beding in jullie contract opgenomen waarbij een vergoeding wordt vastgesteld indien de werken laattijdig worden uitgevoerd ?

Reclame

Terug naar “Aanneming”