schilder stuurt nog een extra factuur, alles is reeds betaal

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#16 , 01 dec 2009 13:26

Hey, ja maar ik geef het op, ik sta daar met mijn mond vol tanden, wat moet ik beginnen tegen een rechter en een advocaat, denk dat ik mij al ga moeten inhouden kalm te zijn!
Ik heb geen vastigheid dat ik kan voorleggen, goh las nog eens zijn "vergeten " factuur, zelfs zijn uren zijn gelogen!
Wat moet een klein mensje doen tegen al die onmacht! :(
Tips zijn welkom. Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tianneke
Berichten: 279

#17 , 01 dec 2009 13:50

Toch gaan hoor!
Probeer naar best vermogen de situatie eerlijk uit te leggen, rechters hebben meesal wel door wanneer men u oneerlijk behandeld.
Zelfs al staat daar een advocaat, u krijgt ook voldoende tijd om uw verhaal te doen.

Vandebos
Berichten: 16087

#18 , 01 dec 2009 14:31

Om te beginnen pak je dit rustig aan... (diep ademhalen...)

A:

Vervolgens verzamel je al de brieven die je ontvangen hebt en al de brieven die je reeds verzonden hebt. Van al de aangetekende schrijvens verzamel je eveneens alle de fiches en je zoekt ze op op de website van de post.
Als er telefonische gesprekken zijn geweest noteer je op een papiertje de datum en ongeveer de inhoudt als je je die nog kan herinneren. (als je telefoonfacturen hebt met daarop de lijst van nummers die je hebt gebeld kan dit ook helpen.)

Orden al deze brieven, antwoorden en gesprekken vervolgens naar datum en maak een overzicht in een word document bij elke communicatie plaats je in maximaal drie regels waarover het gaat.

Dat vormt je bewijs dat je al maanden tracht een degelijke factuur te bekomen doch dat je enkel verdere "bedreigingen" ontvangt waaruit duidelijk mag blijken dat de schuldeiser weigert de informatie die je verzoekt te verstrekken.

B:

De originele faktuur die je hebt ontvangen samen met het bankbewijs dat je deze hebt betaald binnen de gestelde termijn.

Dit toont aan dat je je aan de originele afspraken hebt gehouden zoals het hoort.

Al deze stukken kopieer je en neem je netjes geordend mee naar de rechtbank.

C:

Maak zuiver voor jezelf een document aan waarop je al de punten die je wenst aan te halen voor de vrederechter één voor één geordend staan en plaats achter elk van deze punten de uitleg die je hierover wenst te geven.

D:

Maak zuiver voor jezelf een document aan waarop je alle punten plaatst die de andere partij tegen je wil gebruiken en plaats hierachter je verdediging.

Neem documenten C en D mee naar de rechtbank zodat je niet onverwacht de draad kwijtraakt. Wees gerust de vrederechter zal je voldoende tijd geven jezelf te verdedigen.

E:

Kijk eens op
deze link of u niet in aanmerking komt voor een prodeo advocaat.

F:

U MOET naar die zitting gaan anders wordt u bij verstek zowiezo veroordeeld.

G:

Blijf kalm. Het is de schilder die zal moeten bewijzen dat u de overeengekomen som niet heeft betaald.

H:

Blijf kalm. Het is de schilder die zal moeten bewijzen dat u de overeengekomen som niet heeft betaald.

I:

Blijf kalm. Het is de schilder die zal moeten bewijzen dat u de overeengekomen som niet heeft betaald.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#19 , 01 dec 2009 15:37

De meeste rechters zijn gewone, normale mensen. Niets om schrik van te hebben.

Je bent ook niet verplicht uit te leggen hoe alles juridisch in elkaar steekt.

Het enige wat je moet doen is je verhaal op een rustige, kalme en (liefst) gestructureerde manier uiteenzetten.

Dat verhaal is vrij eenvoudig:
- er werd geen offerte opgesteld;
- na uitvoering van de werken heeft de schilder de uitgevoerde werken gefactureerd;
- en heb je dit betaald
- dus heb je gedaan wat je moest doen
- maanden later nog zeggen dat de rekening niet klopt is ongeloofwaardig en in strijd met wat bewezen wordt door de eerste factuur; de "vergissing" wordt niet bewezen; gelet op de eerste factuur, en het feit dat deze bewijst dat de uitgevoerde werken betaald werden, rust de bewijslast m.b.t. de "vergissing" bij de schilder.

Je zet dit vooraf mooi op papier (kan dus vrij eenvoudig zijn), maakt kopie van je bewijsstukken (factuur, bewijs van betaling, brieven) en maakt dit allemaal over aan de advocaat van de tegenpartij. Origineel leg je neer ter griffie of, als de zaak op de inleidingszitting behandeld wordt, overhandig je aan de rechter.

scorpioen

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#20 , 02 dec 2009 09:31

Hallo,
bedankt voor jullie steun, echt tof dat mensen toch soms 'geven' om elkaar, ik ga jullie zeker de uitkomst vertellen, groetjes!

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#21 , 17 dec 2009 12:17

Hallo, ik ben net terug van de vrederechter, amaai daar zie je wel heel veel gevallen en miserie!
Ik legde de eerste factuur voor (die na 10 maanden pas was opgestuurd) en de "vergeten nieuwe" factuur van de eiser!
Geen van de partijen had een advocaat, ik had bewijs van een ongedetailleerde factuur die ik betaald had en de tweede die ik niet wil betalen, ik vroeg eveneens een offerte, het antwoord was wij maken geen offertes want dat kost geld en tijd.
na wat heen en weer getrek, en erg maar waar veel leugens van de tegenpartij (eiser) vroeg de rechter een offerte, de eiser kon alleen maar een factuur als bewijs voorleggen,en de aanmaningen van de gerechtsdeurwaarder, ik verschillende facturen die steeds wijzigden in detaill. Ik vroeg ook waarom eerst geen detail en dan wél! En waarom na al die tijd opnieuw een factuur? De eerste was een voorschotfactuur zei hij!!! Staat er wel niet op !
Ik zei ik wil betalen als u mij een gehandtekende offerte kan voorleggen.
De rechter gaat alles rustig nakijken en lezen, ik krijg besluit in januari, moet niet meer terugkeren.
Ik zei wel het is zijn woord tegen het mijne en omgekeerd, ik sta hier in een slecht daglicht, maar de rechter bekeek ons allebei gewoon aan van ja wat moet ik hiermee hé!
Ik hoop op rechtspraak, terug bang afwachten.
Groeten F.

tianneke
Berichten: 279

#22 , 17 dec 2009 12:42

Hoi,

dank je voor je bericht.
Ik hoop voor je dat het een positief besluit zal zijn. (denk het wel hoor)

groetjes,
:)

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#23 , 18 jan 2010 13:22

Hallo iedereen,

ik heb de spijtige mededeling dat in MOET betalen, de factuur is gegrond, dus iedereen mag en kan facturen uitschrijven mét bedragen naar believen, plus de gerechtskosten erbij, ik ben er kapot van en ga moeten zijn rekening betalen , wel of geen detail op een factuur, het telt niet, straks stuurt hij mij binnen 2 maanden nog een met een vergeten argumentje!

Ik heb een hartslag van 120, ben diep geraakt en bang voor het gerecht en die man die zomaar kan vragen wat hij wil!
Hopelijk krijg ik geen problemen met hem, en hopelijk kom ik hem persoonlijk eens tegen.
Toch bedankt voor de steun iedereen! Groeten

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#24 , 18 jan 2010 13:42

Hallo iedereen,

ik heb de spijtige mededeling dat in MOET betalen, de factuur is gegrond, dus iedereen mag en kan facturen uitschrijven mét bedragen naar believen, plus de gerechtskosten erbij, ik ben er kapot van en ga moeten zijn rekening betalen , wel of geen detail op een factuur, het telt niet, straks stuurt hij mij binnen 2 maanden nog een met een vergeten argumentje!

Ik heb een hartslag van 120, ben diep geraakt en bang voor het gerecht en die man die zomaar kan vragen wat hij wil!
Hopelijk krijg ik geen problemen met hem, en hopelijk kom ik hem persoonlijk eens tegen.
Toch bedankt voor de steun iedereen! Groeten
Moraal van het verhaal: vraag steeds een schriftelijk en gedetailleerd bestek!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

tianneke
Berichten: 279

#25 , 18 jan 2010 14:35

Vreselijk is dat

Vooral de aandacht geen ogenblik laten afdwalen of het kan te laat zijn, wat een toestanden hoor ik de laatste tijd, en vooral ook niemand meer vertrouwen. Jammer, maargoed het past helemaal binnen het kader van onze huidige maatschappij. :cry:

Sterkte!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#26 , 18 jan 2010 14:38

Het zou nuttig zijn de motivering van het vonnis te kennen.

scorpioen

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#27 , 18 jan 2010 14:58

Wel er staat op dat de afspraak mondeling gebeurde, niet met mij maar met mijn schoonbroer (ik moest werken die dag en hij stelde voor even de man binnen te laten en de uitleg op te vangen) dus er was een mondeling akkoord met hém en de aannemer. Dan staat er op dat ik de aannemer beticht van oplichter. Dat hij wél degelijk materiaal leverde én uren blabla presteerde, (wie stond daar toen bij?)
Ik verneem dat hij de rechter en nog mensen daar kent, en dikwijls "klusjes" opknapt, en zaken doet in café!
Grrr ik heb hulp van mijn ouders nu, zij vinden dit een grap en ja, een omgekeerde wereld en vriendjespolitiek (frustratie uiten efkens) maar ik kan er niks mee, enkel betalen en zwijgen, dus zoals hiervoor vermeld, EERST EEN OFFERTE LATEN MAKEN EN TEKENEN ALLEBEI!!!
Jammer voor mij maar een goede les des levens!
Er staat onderaan wel bij dat hij niet meer dan dat kan vragen, de rest is ongegrond WAW wat een opluchting :?
Groetjes

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#28 , 18 jan 2010 15:39

Wel er staat op dat de afspraak mondeling gebeurde, niet met mij maar met mijn schoonbroer (ik moest werken die dag en hij stelde voor even de man binnen te laten en de uitleg op te vangen) dus er was een mondeling akkoord met hém en de aannemer. Dan staat er op dat ik de aannemer beticht van oplichter. Dat hij wél degelijk materiaal leverde én uren blabla presteerde, (wie stond daar toen bij?)
Ik verneem dat hij de rechter en nog mensen daar kent, en dikwijls "klusjes" opknapt, en zaken doet in café!
Grrr ik heb hulp van mijn ouders nu, zij vinden dit een grap en ja, een omgekeerde wereld en vriendjespolitiek (frustratie uiten efkens) maar ik kan er niks mee, enkel betalen en zwijgen, dus zoals hiervoor vermeld, EERST EEN OFFERTE LATEN MAKEN EN TEKENEN ALLEBEI!!!
Jammer voor mij maar een goede les des levens!
Er staat onderaan wel bij dat hij niet meer dan dat kan vragen, de rest is ongegrond WAW wat een opluchting :?
Groetjes
Zoals ik reeds meldde in vorige antwoorden ben ik niks verbaasd wat betreft dit vonnis:

- geen schiftelijke overeenkomst
- waarschijnlijk was de rekening niet waanzinnig uit proportie
- bij gebrek aan bestek kan men er van uitgaan dat de werken gebeuren in regie

Indien de schilder zijn mondeling akkoord had gegeven is dit een laakbare praktijk. Ik heb dus volledig begrip voor uw woede. Maar wat u is overkomen is schering en inslag wanneer men zijn wagen voor onderhoud of reparatie naar een garage brengt. Insiders zouden moeten weten dat ingeval van betwisting voor gerecht de klant in 99 percent van deze gevallen an het korste eind trekt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Aanneming”