Verwarmingsketel

Jeroen2707
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verwarmingsketel

#1 , 23 mei 2024 17:18

Er is vorig jaar iemand bij mij geweest voor een offerte van een nieuwe cv installatie. Deze heb ik geaccepteerd. Ze zouden paar weken later beginnen bij mij maar bij aankomst hebben ze besloten om de werken toch nog uit te stellen aangezien ik volgens hun nog even vooruit kon met mijn oude ketel. Ik begrijp dit wel aangezien andere personen misschien in de kou zitten. Ze zijn uiteindelijk pas 5 maanden later gestart, ze hebben ook al deze tijd hun materiaal bij mij gestald. Dit heeft mij natuurlijk al best wat geld gekost omdat ik in deze maanden gewoon de verbruikskosten moest betalen van mijn onzuinige ketel. Tijdens deze werken hebben ze door een muur heen geboord. De muur is mooi hersteld maar ze hebben 3 maanden later nog steeds niet geverfd. Na de werken kreeg ik nog een factuur van +- €250 van de keuring van de ketel en een offerte van €430 bijkomende kosten voor een rookdoorvoer wat ze moesten maken. De keuring lijkt mij dat toch dat dit erbij hoort op de offerte. De rookdoorvoer vind ik ook buiten alle proporties zeker na de lange wachttijd. De offerte van de rookdoorvoer heb ik ook nooit geaccepteerd maar ik heb wel meteen een factuur hier van gekregen. Ik heb hun verteld dat ik überhaupt niks meer betaal tot dat de werken klaar zijn van het verven en hier was de aannemer akkoord mee . Nu 3 maanden later krijg ik een bericht van hun dat ze de factuur willen doorsturen naar een incasso en dat ik maar beter zo snel mogelijk betaal om bijkomende kosten voor mij te voorkomen. Kan ik hier iets aan doen of sta ik machteloos?

Reclame