Zijn annulatiekosten ontstoppingsdienst terecht?

Gillesd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zijn annulatiekosten ontstoppingsdienst terecht?

#1 , 15 feb 2024 17:29

Enkele weken geleden belde mijn vriendin naar een ontstoppingsdienst voor een dringende ontstopping. Aan de telefoon gaf ze duidelijk aan dat de ontstopping in de voormiddag, of kort na de middag moest gebeuren. De telefoniste bevestigde dat de ontstoppingsdienst kort na de middag langs ging komen.

Uiteindelijk was er rond 13u30 nog niemand langsgekomen en aangezien mijn vriendin om 14u00 nog les moest gaan geven probeerde ze de ontstoppingsdienst tweemaal op te bellen om de afspraak te verplaatsen. Dit zonder succes.

Toen mijn vriendin na het lesgeven terug thuis kwam belde de ontstoppingsdienst om 17u00 aan bij haar om de werken uit te voeren. Aangezien ze toen meteen terug wegmoest heeft ze doorgegeven dat de werken niet meer konden plaatsvinden en dat ze hiervoor tweemaal had proberen te bellen.

Fast forward enkele weken later krijgt ze nu een factuur in de brievenbus van ongeveer €200 voor annulatiekosten.

Is deze factuur terecht?

Bedankt alvast!
Mvg
Gilles

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 feb 2024 18:02

Wat staat er in hun algemene voorwaarden. 13.30 Hr is echter nog steeds kort na de middag. Dan had je nauwkeuriger moeten afspreken, bvb door te stellen dat dat ze voor 13.30 hr, en tegen uiterlijk 13.30 hr gedaan moesten hebben, en hun dazt ook via mail moeten bevestigingen. Ik vrees dat je nu zal moeten betalen. De technieker heeft immers zijn verplaatsing gemaakt (km vergoeding en werkuren)

LeenW
Berichten: 12857

#3 , 15 feb 2024 18:05

Maar ze zijn niet om 13u30 langsgekomen, slechts om 17u30. Dat kan je toch niet meer kort na de middag noemen?

Reclame

Gillesd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 feb 2024 18:55

Wat staat er in hun algemene voorwaarden. 13.30 Hr is echter nog steeds kort na de middag. Dan had je nauwkeuriger moeten afspreken, bvb door te stellen dat dat ze voor 13.30 hr, en tegen uiterlijk 13.30 hr gedaan moesten hebben, en hun dazt ook via mail moeten bevestigingen. Ik vrees dat je nu zal moeten betalen. De technieker heeft immers zijn verplaatsing gemaakt (km vergoeding en werkuren)
Ze waren er pas om 17u30. Helemaal niet meer kort na de middag dus..

Franciscus
Berichten: 38614

#5 , 15 feb 2024 19:59

Maar de firma was blijkbaar niet te bereiken . Anders bekeken hebben ze geen melding gekregen van u of was er een mail (geschreven bewijs)?

Terug naar “Aanneming”