onbekwame aannemer

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

onbekwame aannemer

#1 , 08 jan 2024 14:43

Hey iedereen,

Wij hebben voor het kerstverlof een douche laten installeren en ook enkele leidingen laten verleggen in ons appartement. Oplevering was 's avonds om 21u00 dus niet echt heel gedetailleerd gekeken.

Na enkele dagen heb ik een lijst van mankementen gevonden.
1. Lekkende leiding (zelf opgelost - wel gemeld)
2. uitstekende plaat voorbij muur (dit is ondertussen opgelost maar niet dezelfde afwerking als de andere panelen)
3. Lekkende afvoer van de wasmachine, de buizen zijn de foutieve diameter.
4. groot gapend gat van een tegel die zij afgebroken hebben. Opgespoten met silicone door de aannemer.
5. Regendouche stang was foutief gemonteerd op het paneel waardoor het niet vasthing. (ik heb nieuwe gaten geboord en deftig vastgemaakt)
6. Muurtje dat ze hebben geplaats staat niet pas.

Ik weet niet wat ik nog ga vinden. Nu hadden we een overeenkomst. Ik zou zeggen dat alles af is als ze mijn laatste schijf terugbetalen. Nu hebben ze mijn laatste schijf terugbetaald en gemeld dat hiermee alle aansprakelijkheid weg is. Maar als er grove fouten zijn gemaakt ga ik er vanuit dat ik deze nog kan verhalen? Of hoe moet ik dit zien.

Ik weet namelijk niet wat er achter de panelen gebeurd is of de leidingen goed zijn aangesloten? Wat met mogelijke schade aan derden?

Enig advies?

Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 08 jan 2024 21:07

Is er al betaald ?
Volledig bedrag?

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 09 jan 2024 00:25

De aannemer heeft de eindfactuur gelijk gesteld aan het voorschotfactuur.

Reclame

Terug naar “Aanneming”