Eigen sleutel aannemer terugkrijgen

dubble_u
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eigen sleutel aannemer terugkrijgen

#1 , 05 jan 2024 09:31

Exact een jaar terug zijn wij begonnen aan de renovatie van onze badkamer.
Verschillenden lokale aannemers hebben er aan meegewerkt.
Sommigen kregen een sleutel, zodat de werken konden doorgaan zonder dat wij aanwezig dienden te zijn.
Vorige week kregen we de factuur van de elektricien. Helaas heeft hij nog steeds een sleutel.
Hij is ook heel moelijk bereikbaar. Wij hebben al enkele smsen verstuurd, maar ik kan zien dat hij ze niet leest.
Ook bericht verstuurd via Whatapp: het eerste heeft gij gelezen, het tweede niet.

Wij hadden graag onze sleutel terug ! Maar ik vermoed dat hij die kwijt is...

Wat kunnen wij doen? Een bericht / voicemail / aangetekende versturen?
Kunnen wij melden dat we niet betalen zoalng we geen sleutel hebben?

Bedankt!

bosprocureur
Berichten: 6860

#2 , 05 jan 2024 09:35

Als zoveel mensen een sleutel in bezit gehad hebben (en misschien ook gekopieerd), zou het m.i. geen kwaad kunnen om gewoon een andere cilinder te plaatsen?
Zo hebt u meteen zekerheid en rust, plus dat je voor enkele Euros gediend bent.

Voor die elektrieker, zeker als u nog aanmerkingen hebt, kunt u zijn factuur protesteren, maar in alle geval wel reed betalen wat u niet betwist..

dubble_u
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2024 09:48

Het zijn allemaal mensen die we kennen, die we kunnen vertrouwen. Daar gaat het niet echt om.
Wij willen gewoon onze sleutel terug, zoals het hoort. Een antwoord van hem krijgen wat er aan de hand is zou ook al verhelderend zijn.
De sleutel staat niet op de factuur,dus dat kan geen aanmerking zijn om te protesteren.

Reclame

CityBird
Berichten: 796

#4 , 05 jan 2024 12:36

Je kan daar een principekwestie van maken maar als je die via gerechtelijke weg moet terugkrijgen gaat je dat meer kosten als een nieuwe cylinder.

pho450
Berichten: 192

#5 , 09 jan 2024 14:17

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wil. Ok, je wil je sleutel terug, maar stel dat je vermoeden juist is en dat de elektricien effectief je sleutel kwijt is. Wat wil je dan dat er gebeurd?

Terug naar “Aanneming”