Vochtvlek voorzijde woning

biestig
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vochtvlek voorzijde woning

#1 , 28 nov 2023 14:35

Beste,

In 2015 is onze woning opgeleverd door een bouwfirma, in 2023 hebben we nu zonnepanelen geplaatst door een firma (met veel moeite geplaatst gekregen, firma bijna failliet enz...).
Nu zien we door de vele regen een vochtvlek aan de voorzijde van onze gevel. Onze woning heeft een puntdak en ter hoogte van de dakgoot is een vochtvlek zichtbaar.
Normaal gezien zou er indien een dakpan stuk zou zijn het onderdak het lek tot in de goot moeten afvloeien, maar blijkbaar komt het onderdak niet tot in de goot terecht want de gevel word nat. Er is een vochtspoor op het onderdak zichtbaar van de goot tot ergens onder de panelen waar dan vermoedelijk een pan defect is, eventueel gebeurd door het plaatsen.

Wie is verantwoordelijk? Moet ik de aannemer aansprakelijk stellen voor het verkeerd maken van het dak? Of de zonnepanelen firma voor het slecht plaatsen van de panelen?

Mvg

lukasi
Berichten: 1150

#2 , 28 nov 2023 14:46

Dakwerker gaat zeggen dat het dak jaren goed was en pas na plaatsing van zonnepanelen de problemen opdoken.
Plaatser zonnepanelen gaat zeggen dat zij niks verkeerd hebben gedaan en dat het fout is uitgevoerd.
En jij zit met de gebakken peren.

Stel technisch bouwexpert aan en aan de hand van zijn conclusie stel je de desbetreffende verantwoordelijk.
Of
je bijt ff op je tanden en los het zelf op.

biestig
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2023 15:00

Het probleem is pas te voorschijn gekomen na de storm van 2 november, vanaf toen is vocht stilaan beginnen zichtbaar te worden aan de gevel. Ik vermoed dat door de druk vd wind op de panelen er een pan is gebarsten door een dakhaak (niet ingeslepen ofzo).
Ik heb de brandverzekering dus ook aangeschreven maar tot nu eigenlijk nog geen echte vordering in de zaak...
Ik heb zelf dakwerkers aangeschreven voor te komen kijken voor herstelling maar niemand wilt langskomen, dus zelf oplossen is nog niet zo simpel dan.
Aangezien het onderdak nu nat wordt door een defecte dakpan neemt niet weg dat het onderdak dan toch niet goed gemonteerd is geweest door de bouwfirma want anders zou mijn voorgevel toch nie nat zijn..
Ik zou toch zeggen dat dit onder de 10 jarige aansprakelijkheid zou vallen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38614

#4 , 28 nov 2023 16:48

Storm uw verzekering al ingeschakeld?

bosprocureur
Berichten: 6860

#5 , 28 nov 2023 18:02

Geen reactie van de verzekering?

Dan is het hoog tijd om uw makelaar aan het werk te zetten!

Terug naar “Aanneming”