Verkeerde opmeten nieuwe raam

delaettania
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeerde opmeten nieuwe raam

#1 , 14 nov 2023 07:56

In maart neem ik contact met de firma X voor nieuwe ramen , X komt deze opmeten en de plaatsing word uitgevoerd 2.5 week na de gemelde datum . Nu blijkt dat de grootste raam 14 cm te kort is opgemeten . De raam word opnieuw besteld in spoed , echter voorlopig 9 weken wachten !!
Ondertussen komt koude wind naar binnen tijdens deze oktober- november maand , de regen loopt binnen langs de vensterbank.
Kan ik compensatie vragen behalve de twee stuks vliegenraam ik nu gratis krijg ?

Sirkii
Berichten: 5423

#2 , 15 nov 2023 10:24

Je kan dat toch tijdelijk (laten) dichtmaken met bv een kunststof of houten plaat ….

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 15 nov 2023 10:36

Aannemer kon oud raam tijdelijk toch terugplaatsen. Hij is dan ook 100 % verantwoordelijk voor uw ongemak, schade en hogere stookkosten. Alle kosten voor een voorlopige afdichting van ten zijne laste. Ik zou hem hierover aangeteken ingebreke stellen en al eens laten uitrekenen welke uw meerkosten gaan zijn. Als de factuur komt zeker nog niet betalen, alvorens een akkoord te hebben over de vergoeding van de schade en meerkost verwarming. Wil hij hierin niet vrijwillig in tussenkomen, naar de VR stappen.. De prijs van 2 vliegenramen is slechts een kleine fractie van uw schade

Reclame

cesto
Berichten: 324

#4 , 17 nov 2023 15:57

Niet vergeten dat elke schade waarvoor je een vergoeding eist, bewezen moet worden. In principe ben ik het eens met Mava, maar hoe zou je de hogere stookkosten berekenen?

Terug naar “Aanneming”