vervanging raam en deur in woning

Dany2388
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

vervanging raam en deur in woning

#1 , 15 sep 2023 13:19

Ik heb onlangs prijs laten maken van een dubbele deur en een raam omdat de nu bestaande aan vervanging toe zijn, en dacht hierbij een goede deal te doen.
Ik dacht een degelijke firma gevonden te hebben, maar eens de verkoopsovereenkomst is getekend is de toon is helemaal veranderd. Kreeg een paar dagen later al telefoon ivm draairichting van desbetreffende deur en dat hiervoor een ingenieur moest langs komen en dat er dan ook zo'n 200 à 300 euro bovenop de afgesproken prijs zou komen en dat ik snel moest beslissen. Al 2 keer is de afspraak met de ingenieur veranderd langs hun kant, en de toon is ook veranderd

Ik heb nog geen voorschot betaald en er is nog niks besteld van profielen of zo, en de ingenieur moet nog komen.

Mijn vraag : kan ik onder dit contract uit zonder 20 % schadevergoeding, het is niet mijn schuld dat hun verkoper geen kennis van zaken heeft.

rondevries
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2023 17:20

Of je onder het contract kunt uitkomen zonder een schadevergoeding van 20% te betalen, hangt af van de specifieke bewoordingen van het contract

iota
Berichten: 830

#3 , 15 sep 2023 18:21

Een ingenieur die moet langskomen ivm de draairichting van een deur, daar heb ik nu nog nooit van gehoord. Het gaat hier dan nog om de vervanging van een bestaande deur.

Reclame

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 sep 2023 19:56

Ezn ingenieur zal enkel nodog zijn als de opening waarin de deur of het raam moet komen, vergroot wordt. Of als het bestaande linteel rot of slecht is.

Terug naar “Aanneming”