Ik weet niet eens welke partij ik moet aanklagen in dit geval...

traderone
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Ik weet niet eens welke partij ik moet aanklagen in dit geval...

#1 , 16 aug 2023 09:11

Hallo,

2020: dak achterbouw waarop een terras met ballustrades op dekstenen van de bovenbuurvrouw staat lekt bij me binnen na slechte tegelwerken van haar klusjesman. (intussen overleden)
2022: Ondanks het duidelijk door haar toedoen is, is het dak gemeenschappelijk en ga ik akkoord met een offerte dakwerker om de prijs in 2 te delen. Dakwerkers die langskwamen wilden allen de ballustrade weg, dekstenen eraf en de EPDM eronder doortrekken (zoals het moet blijkbaar). Dat wilde de bovenbuurvrouw niet wegens hoge kosten voor haar kant. Deze dakwerker zei dat het ging lukken met werken tot aan de deksteen en afwerken met een afdekplaat. (niet zoals het moet blijkbaar, maar ik ben een leek).
2023: Dak lekt nog steeds. Na enkele pogingen tot het verder afdichten van de EPDM aan de deksteen ook niet. We hebben zelfs bijbetaald voor een deel van de dekstenen te verwijderen en de EPDM door te trekken. Geen oplossing, nog steeds lekt het.

Nu trekt de dakwerker trekt z'n paraplu open en zegt dat de dekstenen verwijderd moeten worden en dit niet onder garantie valt zoals vermeld op de offerte (niet op mijn deel van de offerte, wel op die van de buurvrouw) Ik vraag mij af: waarom heeft hij dat in de eerste plaats niet gedaan? Waarom deze job aanvaarden als expert en de opdracht zo binnenhalen wegens goedkoper dan de rest, wetende dat het niet is zoals het moet. Hij heeft in mijn ogen een risico genomen om dat zo proberen te doen.

Eigenlijk zit ik in deze shit door de bovenbuur die niet wilde samenwerken met andere dakwerkers.
Zei zegt nu gewoon: dakwerker moet dat maar komen maken. Het bedrijf: dit valt niet onder garantie.

Wat nu? Is de dakwerker niet gewoon verantwoordelijk? Je huurt die in en het probleem is niet opgelost. Waarvoor heb ik dan betaald??
Of moet ik mijn bovenbuur eigenlijk aanklagen wegens het bezorgen van het lek en het belemmeren van goede werken?

Handen in het haar hier.
Dank u voor elke hulp.

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 aug 2023 17:51

Laat een rechter beslissen (via verzoening of vonnis)

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 16 aug 2023 18:10

Hopelijk hebt u alles goed bijgehouden van correspondentie en hebt u de familiale verzekering rechtsbijstand en vooral de brandverzekering van uzelf en de blokpolis van het ganse geheel al in kennis gesteld.

Reclame

Terug naar “Aanneming”