Daklek op net geplaatst dak, geen gehoor dakwerker, ten einde raad...

Yjonkers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Daklek op net geplaatst dak, geen gehoor dakwerker, ten einde raad...

#1 , 30 jun 2023 20:03

Beste,

Ik weet niet of ik via deze weg hulp kan krijgen wat te doen maar ik probeer het...
We hebben dit jaar een huis gekocht, het onderdak bleek defect te zijn en we hebben een dakwerker gebeld voor het vervangen van het onderdak, de pannen en de dakgoten (2).
Hier hebben wij 20 000 euro voor moeten betalen maar tot op heden nogsteeds geen documenten van mogen ontvangen enkel telefonisch en fysiek contact.
Nu zijn de dakpannen ineens later waardoor we ongeveer 4 rijen dakpannen missen aan 1 kant van het dak, ook is maar 1 van de 2 dakgoten hersteld. De rest zou dus afgewerkt worden als de pannen binnen waren, maar er werd ons verzekerd dat het dak waterdicht was.
Na een regenstorm was het tot onze slaapkamer nat (boven de slaapkamer is nog een zolder).
Zelfs op plekken waar de dakpannen wel geplaats was regende het gewoon binnen...
Na contact op te nemen met de dakwerker zou hij de hele week al langs komen om een voorlopige oplossing te bieden tot de dakpannen komen.
Tot op heden komt hij nogsteeds niet.
Het regent nogsteeds binnen en we weten nu ook niet wat te doen eraan.
Intussen reageert de dakwerker ook niet meer op onze berichten...

Is er een manier om toch te zorgen dat wij of de helft van ons geld terug krijgen of dat hij spoedig zijn werk komt afmaken fatsoenlijk?

mava105
Berichten: 22286
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 jul 2023 09:08



Is er een manier om toch te zorgen dat wij of de helft van ons geld terug krijgen of dat hij spoedig zijn werk komt afmaken fatsoenlijk?
Een AANGETEKENDE INGEBREKESTELLING sturen, met kopie via gewone post. Pas echter op, binnen een paar dagen begint het bouwverlof, en zijn de meeste aannemers een paar weken niet bereikbaar

Reclame

Terug naar “Aanneming”