vraag ivm bewijsstukken

P806
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

vraag ivm bewijsstukken

#1 , 29 apr 2023 14:53

beste,

mijn dak is vernieuwd, maar er zijn veel fouten gemaakt.
Ik heb hievoor een verslag van een deskundige laten opmaken.

Ik heb de aannemer een aangetekende brief van betwisting eindfactuur en een ingebrekestelling met het verslag opgezonden.
Beide brieven zijn niet aangenomen door de aannemer en nadien ook niet afgehaald op het postkantoor. Hij beweert nooit iets gehad te hebben.
Deze brieven zijn ongeopend retour gekomen met de post.

Van de aannemer heb ik nooit een aangetekende aanmaning of dergelijke ontvangen (wel een émail en sms met de vraag de factuur te betalen).
Nu vraagt zijn advocaat deze bewijsstukken op, een copy van de aangetekende brieven met verzendbewijs.
Deze vraag krijg ik van de advocaat via émail, dus ook niet via aangetekende brief.
Ben ik verplicht hierop te antwoorden of moet dit aangetekend van hem komen ?

Ben ik verplicht dit bewijs af te leveren of kan ik dit bewijs houden tot in de rechtbank of vrederechter ?
Ook wil de aannemer (voorlopig) geen bewijs leveren van het plaatsen van de dakisolatie voor de aanvraag premie.

Bedankt.

Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 29 apr 2023 18:35

Hebt u die brief ook per gewone post verzonden en in uw AS melding gemaakt van de gewone post en visa versa.
Dan staat u veel sterker.
AS die terugkomt wordt geacht ontvangen te zijn ..maar wat ik heb geschreven is beter.

P806
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2023 18:41

enkel via aangetekend schrijven.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 29 apr 2023 19:21

Doe het dan zeker nog eens en met een gewone brief aangetekende brief moet datum plaats en AANGETEKEND OPGESTELD IN TWEEVOUD ( of in aantal van al diegene die contract hebben getekend) .

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 29 apr 2023 19:25

Hou al de brieven bij en laat ze dicht... uw exemplaar hebt u uiteraard ook bij.
Kan zijn dat de vrederechter de aangetekende opent en dan kan de rechter zien dat alle brieven gelijk zijn.

Kali
Berichten: 762

#6 , 30 apr 2023 07:47

Voor de advocaat: u stuurt per e-mail een kopie van uw oorspronkelijke brief (zonder de brieven te openen, ik hoop dat u een kopie van de inhoud hebt?) en een kopie van uw bewijsje van de aangetekende zending.

P806
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 apr 2023 18:48

ok bedankt.
Ik heb een copy ervan :)

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 30 apr 2023 20:31

In principe het u het tweede exemplaar van het in tweevoud opgestelde Aangetekend Schrijven.

Terug naar “Aanneming”