Aannmer wil werken niet meer uitvoeren

Woes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aannmer wil werken niet meer uitvoeren

#1 , 17 apr 2023 22:32

Ik had juni 2022 een offerte gekregen om onze woning te laten voegen. Ik heb deze ondertekend en met de aannemer een uitvoeringstermijn overeengekomen via mail (januari/februari 2023). Ik heb geen voorschot moeten betalen.
In december heb ik hem nog gevraagd of hij een gerichtere datum wist maar daar antwoordde hij niet op en verzekerde mij dat hij de werken zeker kwam uitvoeren.

Nu werd het maart en is hij nog steeds niet komen opdagen. Ik heb dan gevraagd via mail wanneer zij zou kunnen komen. Door het slechte weer en andere werken waar hij niet onderuit kan met boetes blijkbaar, is ons werk uitgesteld. Ik heb nu al weken vriendelijk met hem over en het weer gemaild om een nieuwe datum vast te leggen. Ik heb voorstellen gedaan tot in juli, maar hij weigert hier op te antwoorden. Uiteindelijk in zijn laatste mail stuurt hij dat hij de offerte wilt ontbinden en dat ik hem daarvoor geen kosten moet betalen en dat ik iemand anders mag zoeken.

Mag/kan hij dat zomaar?
Is het nuttig dat ik hier meer verder ga? Bijvoorbeeld schadevergoeding eisen? In zijn offerte staat dat ik 15% van de offerte zou moeten betalen als ik het contract opzeg. Werkt dit dan maar in één richting?

Bedankt voor het lezen en antwoorden!

Reclame