Installateur warmtepomp niet meer te bereiken na installatie.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Installateur warmtepomp niet meer te bereiken na installatie.

#1 , 29 mar 2023 11:22

Beste mensen,

Plaatsing warmtepomp in nieuwbouw kleine bungalow niets van te zeggen
MAAR: De service na verkoop is een ramp.

Sinds maanden proberen we een antwoord te krijgen over enkele vragen bij de erkende installateur van een zeer bekend merk..
Mailen, Sms'en, voicemail, e-mail.. zelf een voorstel gedaan om tot bij hem ter plaatse te gaan op afspraak.
Niks noppes 0,0 reactie.
Sinds in het begin een lawaai. Gewoon de vraag beantwoorden op het geluidsfragment dat verstuurd werd per mail is te veel gevraagd voor dit bedrijf.
Idem vraag over de ventilatie ... moeten wij iets afkoppelen voor als ze de Blowertest komen doen. Geen antwoord.
Wij voelen ons echt in de zak gezet door deze firma. Het komt er op neer van ff enkele duizenden euro's te incasseren en u
dan volledig aan uw lot over te laten.
Stel u voor dat er eens iets serieus is als het vriest en die negeert u compleet!!!!
Maar tijdens de gesprekken voor de offertes uren en uren samen gezeten en hij sprak dat er een jaar na plaatsing nog kon " gefinetuned " worden.
Wel dit jaar is bijna verstreken.
Ook staat bij zijn reviews een naam en heeft juist hetzelfde meegemaakt. Helaas stond die review er nog niet bij het ondertekenen van de offerte.
Heb al contact gehad met het merk v/d warmtepomp zelf en die schuiven alles van hun gat. Neem contact met uw installateur zeggen ze.

Hieronder het aantal keer dat wij reeds gevraagd hebben om eens terug te bellen en of een afspraak te maken om eens
samen te zitten voor onze vragen die we ondertussen hebben.

Mails:
Do 1 dec. 2022 11.34u ( geen antwoord gekregen op de vraag of het lawaai dat we horen normaal is).
Vr 24 maart 2023 mail gestuurd helaas geen antwoord.

Telefoons:
11-1 om 11.31u ( ingesproken om eens terug te telefoneren, helaas zonder reactie)
11-1 om 12.50u ( ingesproken met de vraag eens terug te telefoneren helaas zonder reactie)
13-1 om 11.50u ( ingesproken met de vraag om eens samen te zitten omdat het telefonisch toch niet lukt helaas zonder reactie)

SMS:
2-12-2021 11.34u ( SMS gestuurd met de vraag eens terug te bellen helaas ook zonder reactie).


Wat zouden jullie doen in onze situatie aub?
Dank voor de hulp.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mar 2023 12:26

Ik zou allereerst het onderscheid maken tussen effectieve gebreken, die in uw geval nog onder garantie vallen, en vragen die u eventueel nog zou hebben over de pomp.

Als alles correct geïnstalleerd is en u heeft betaald, is de gemaakte overeenkomst uitgevoerd en is er geen verplichting meer om op uw vragen te antwoorden.

Niet elke installateur is gediend met telefoontjes achteraf voor uitleg hoe iets juist werkt. Of toch niet gratis. Misschien niet heel klantvriendelijk, maar hij mag zijn eigen businessmodel bepalen.

Opnieuw: als iets nog onder garantie is en niet correct werkt, moet hij wel reageren en een oplossing bieden. Doe dit dan aangetekend, in plaats van met ingesproken berichtjes en mailtjes.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 mar 2023 16:51



Telefoons:
11-1 om 11.31u ( ingesproken om eens terug te telefoneren, helaas zonder reactie)
11-1 om 12.50u ( ingesproken met de vraag eens terug te telefoneren helaas zonder reactie)
13-1 om 11.50u ( ingesproken met de vraag om eens samen te zitten omdat het telefonisch toch niet lukt helaas zonder reactie)

SMS:
2-12-2021 11.34u ( SMS gestuurd met de vraag eens terug te bellen helaas ook zonder reactie).

Wat is er mis met een aangetekend brief met ontvangstbewijs en een kopie via de gewone post?

Reclame

Terug naar “Aanneming”