3 jaar oude houtsketwoning - houtstructuur wordt nat

ObiWanKaTommy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

3 jaar oude houtsketwoning - houtstructuur wordt nat

#1 , 19 mar 2023 21:04

We hebben gemerkt dat de houtstructuur van onze houtskeletwoning nat wordt op 1 plaats.
Er geraakt regenwater achter de beschernfolie in de spouw en raakt de houtstructuur.
Binnen is er wel geen regenwater te zien.

We hebben ook op eigen kosten een lekdetectie laten uitvoeren, hier zijn 3 gebreken uitgekomen en de waarschijnlijke oorzaak.
De oplossing lijkt me erg doenbaar zijn (ik denk rond 1000 euro)

De aannemer blijft zeggen dat we dit moeten regelen met onze verzekering en hun verzekering maar onze verzekering heeft hun in gebreke gesteld.
We zijn ook naar een advocaat geweest en die wilt eigenlijk direct dagvaarden, we hebben gevraagd eerst een aangetekende ingebrekestelling te sturen wat nu ook gebeurd is.

Hier komt ook geen reactie op.

Is de volgende stap nu daadwerkelijk dagvaarden ? Wat gaat ons dat kosten ?

Welke opties hebben we nog ?

mvg

Kali
Berichten: 762

#2 , 19 mar 2023 21:39

Als de herstelling slechts 1.000€ kost, dan zal een procedure u snel veel veel veel meer kosten…

Reken al maar 5.000-10.000€ voor een gerechtsdeskundige (kosten die u dient voor te schieten).

Persoonlijk als de schade onder de 15.000€ zou ik niet aan een gerechtelijke procedure beginnen…

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 19 mar 2023 21:40

Bij langer wachten dreigt u in elke geval veel grotere kosten te hebben.

Nu zorgen dat de oorzaak weggenomen wordt, plus alle mogelijkheden benutten om te beletten dat de schade (vocht !!) nog groter wordt.

Reclame

Terug naar “Aanneming”