Voorschot deskundige

jeroen72
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot deskundige

#1 , 02 feb 2023 12:41

De vloer in mijn appartement dat ik verhuur is aan het verzakken door een fout in de chape.
Mijn huurders hebben hun contract opgezegd en zijn weg.
Ik heb de oorspronkelijke aannemer er op aangesproken die de schuld gaf aan de vloerder die de schuld gaf aan... enz..
Veel moeite gedaan om het in den minne op te lossen maar uiteindelijk toch genoodzaakt om via gerecht te doen helaas.

Bij deze procedure eerst 4000 euro voorschot moeten betalen.
Ik was bij de expertise waarbij de expert tot conclusie kwam dat het een fout van de chapist is.

Nu krijg ik vonnis van de rechtbank die zegt dat ik een extra provisie moet betalen binnen 15 dagen van 9000 Euro voor de deskundige !
Enerzijds moet ik moeite doen om dit bedrag nu te betalen, anderzijds vrees ik er voor dat zelfs wanneer ik win, de zaak nog enkele jaren kan aanslepen door beroep of door onmogelijkheid tot betalen van de aannemer.
Ik had beter de kosten op mij genomen en het laten repareren dan was ik goedkoper uit gekomen ?

Wat kan ik in deze situatie nog doen ?

Dank voor jullie hulp !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 09 feb 2023 08:19

Slik. 9000€. Aan 100€ per uur (wat normaal is) is dit 90 uur werken …..

Reclame

Terug naar “Aanneming”