Werkdagen in de bouw.

Dreke
Topic Starter
Berichten: 25

Werkdagen in de bouw.

#1 , 10 mei 2009 20:17

"Op 01/09/2007 namen de werken aan ons appartement een aanvang. Hoeveel werkdagen in de bouw zijn er vanaf deze startdatum verlopen tot op heden 07/05/2009?"

Deze vraag stelde ik aan de confederatie bouw die me het volgende antwoord toestuurde: "Aangezien we als werkgeversorganisatie voor de bouwsector instaan voor advies aan bouwbedrijven, kunnen wij deze informatie niet verlenen aan particulieren. Ons excuus hiervoor."

Waar kunnen eigenaars van een appartementsblok in afwerking terecht om op de bovenvermelde vraag een betrouwbaar antwoord te ontvangen? Na de ingebreke stelling van de bouwheer is deze informatie immers vitaal. We willen enkel vernemen hoeveel werkdagen in de bouw, over een periode van meer dan 600 kalenderdagen, er gepresteerd zijn. We hebben immers het gevoel dat er in de bouwsector toch wel meer dan 1 dag op 2 kalenderdagen gewerkt wordt.

Met dank voor elk antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 12 mei 2009 10:41

Een cliënt bekwam via zijn architect de bouwverletdagen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Dreke
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 14 mei 2009 08:48

Bedankt voor de suggestie. Ik zal trachten de info te bekomen van een architect, maar dan echter wel bij een andere dan diegene die onze appartementsblok uittekende.

Reclame

Van Deurle
Berichten: 3

#4 , 21 mei 2009 10:45

Om de werkdagen te tellen moet je een onderscheid maken tussen de ruwbouwfase en de voltooiingsfase.
In de ruwbouwfase zijn er ongeveer 170 werkdagen per jaar. In de voltooiingsfase zijn er ongeveer 200 werkdagen per jaar.

Terug naar “Aanneming”