aankoop keuken

Paul2017
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aankoop keuken

#1 , 24 okt 2022 09:37

Beste,

we hebben eind 2021 een keuken gekocht voor ons 2de verblijf. Deze werd na overleg (en pas na volledige betaling van de keuken!) geplaatst eind mei 2022. Na een groot deel van de plaatsing waren er nog verschillende stukken tekort, verkeerd en moest men terug komen. Wij hebben aangedrongen om zo vlug mogelijk terug te komen gezien het adres niet bereikbaar (enkel tot 10 u 's morgens, zeedijk) is tijdens de grote vakantie. Na veel heen en weer bellen is dit niet gelukt tijdens de grote vakantie en is men verder komen werken 1 september. Dan waren er opnieuw enkele dingen die niet proper waren afgewerkt, niet waren volgens afspraak tijdens verkoop. Op 23 september is hun verantwoordelijke werkplaatsen komen kijken en die heeft alles genoteerd. Vorige week heb ik zelf contact opgenomen, alles moet nog besteld worden van nieuwe stukken. Blijkbaar was er niets meer gebeurd na dit bezoek. Dit betekent dat de keuken opnieuw niet afgewerkt geraakt en dit bijna 5 maanden na eerste plaatsing.
Daarnaast hebben we discussie over enkele punten waarin de firma niet wil tussen komen. De andere problemen erkennen ze en zullen ze een oplossing voor maken.
- we hadden een spoelbak en kraan gekozen in januari na de aankoop; in mei weet men te zeggen dat deze niet meer voorhanden zijn. We gaan naar de toonzaal om een andere te kiezen. De spoelbak is Ok maar de kraan die wordt geplaatst is er één die kan uitschuiven maar zonder douche sproeier er aan, wat wij wel wouden. In onze origineel bestek stond dan ook 1 met douche. Wij hebben getekend voor deze vervangende kraan en nu zegt de firma dat wij getekend hebben voor 1 zonder douche. Wij hebben inderdaad getekend in de veronderstelling dat ze een gelijkaardig product hadden voorgesteld. Wat kunnen we hier aan doen?
- we wensten een combi microgolfoven zoals deze die ik al jaren heb in mijn keuken thuis. Ik toon hen de informatie hierover in de toonzaal en we bespreken dit. Ik heb hier geen enkel bewijs van. Zij zeggen dat het enige model uit hun catalogus combi micro ongeveer hetzelfde is. Na plaatsing zien wij dat de oven volledig verschilt van deze bij ons thuis en super klein is. De inhoud is veel kleiner, er is geen mogelijkheid om bakplaten in te schuiven enz. Wij hebben verschillende malen gesproken met de firma dat dit geen oven is zoals wij die wilden, dat deze niet voldoet aan wat wij wilden. Ook hier krijgen wij hetzelfde antwoord. Jullie hebben hiervoor getekend.

Daarnaast zijn er heel veel zaken niet of slordig afgewerkt, blijft de keuken na 5 maand onafgewerkt. Hebben wij al heel veel energie gestoken in opbellen, mailen, foto's nemen enz. Dit is toch geen redelijke termijn meer van afwerking?

Wat kunnen wij als klant verder doen hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 okt 2022 12:11

aangetekend in gebreke stellen en oplossing + afwerking eisen binnen de 14 dagen

Reclame

Terug naar “Aanneming”