klimop aan muur buren !Mag da?

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

klimop aan muur buren !Mag da?

#1 , 27 mar 2009 18:38

Beste, de buren bouwen een muur die langer is dan de onze, dus wij kijken op bakstenen, nu wil ik daar een mooie plant tegen laten groeien, mag dit zonder toestemming van de buren? 5Of schilderen?
Dank u!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 28 mar 2009 14:05

Staat die muur op de gemeenschappelijke lijn tussen de twee eigendommen of op het terrein van de buren?

Zowiezo lijkt het me het beste als je er eens met hen over praat. Ik zie niet in wat ze tegen een laagje verf of wat planten kunnen gaan hebben op een stuk dat voor hen toch niet zichtbaar is.

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#3 , 28 mar 2009 14:32

Wel de muur komt een paar cm op onze grond, ze moesten zelfs de draad weghalen om de muur daar te zetten!

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 05 apr 2009 23:37

Al eens met de buren over gesproken? Als die muur een paar cm op uw grond staat lijkt het me dat u toch uw toestemming ervoor moet gegeven hebben? Anders nemen die buren en groot risico...

Franciscus
Berichten: 38607

#5 , 18 apr 2009 17:16

Als de muur op de scheidingslijn staat (kan) je de muur gedeeltelijk overnemen. Dan mog je op die muur doen wat je wil anders kan je er best afblijven gezien niet van u

Normaal had de buur de muur daar niet mogen zetten en zeker niet op uw grond. Vriendelijk verzoeken die muur weg te halen - beter nu dan later
in principe heeft hij nu grond van u gestolen.
Langs de andere kant zou je ook kunnen zeggen alles wat op mijn grond staat is van mij.

Terug naar “Aanneming”