Aannemer betalen na 5 jaar om probleem op te lossen?

wevelgemnaar
Topic Starter
Berichten: 1

Aannemer betalen na 5 jaar om probleem op te lossen?

#1 , 24 mar 2009 13:12

Hallo, graag jullie mening over mijn probleem:
5 jaar geleden liet ik nieuwe ramen plaatsen in aluminium. Onmiddellijk meldde ik aan de aannemer dat er verschillende krassen waren maar de aannemer beloofde mij deze te komen wegwerken. Op aanraden van mijn architect heb ik toen 4% van de factuur niet betaald met de mededeling dat ik dit wel zou doen bij het wegwerken van deze krassen. Ik heb hem toen verschillende keren gemaild maar tevergeefs...
Deze zomer kreeg ik een mail van onze annemer met de opmerking dat hij het resterende geld wil waarop ik hem uitnodigde de krassen weg te werken. Nu (6 maand later) belt hij me op met de mededeling dat hij deze zal wegwerken. Mijn vraag: mag een aannemer zo maar 5 jaar wachten om de klus te klaren ? Ik vrees namelijk een kleurverschil indien hij deze krassen wegwerkt en heb geen zin om hem te betalen want de service was allerminst goed. Tot heden heeft niemand in die 5 jaar tijd een aangetekend schrijven gedaan: noch hij om het resterende som op te eisen, noch ik om hem in gebreke te stellen. Wat is jullie mening ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding