Gewonnen rechtzaak: wat is de volgende stap?

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

Gewonnen rechtzaak: wat is de volgende stap?

#1 , 04 aug 2022 16:02

Hi all

Had in mei een rechtszaak gewonnen van een malafide aannemer die weg was met mijn voorschot.
Hij heeft geen beroep getekend.

Welke stappen zijn er mogelijk hierna?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 04 aug 2022 16:07

Werd het vonnis door een gerechtsdeurwaarder betekend?

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2022 16:12

Werd het vonnis door een gerechtsdeurwaarder betekend?
Yes, die zijn ze aan het uitvoeren, beslag, verkoop, wat er ook maar is.

Maar als ie nu niets heeft?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 05 aug 2022 06:47

Als ie niets heeft (en failliet gaat) ben je r helaas aan voor je moeite. ;-((((

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 aug 2022 08:57

Als ie niets heeft (en failliet gaat) ben je r helaas aan voor je moeite. ;-((((
Het is wel wat complexer, ik heb hem niet aangeklaagd als bedrijf maar als persoon gezien hij mij heeft benaderd met een valse BTW nr, dus de vordering staat dan ook op zijn naam als persoon en niet als aannemer.

Hij kan zich niet failliet verklaren (tenzij je dat kan doen als persoon?)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 05 aug 2022 15:08

Hij kan zich niet failliet verklaren (tenzij je dat kan doen als persoon?)
Je kan inderdaad ook persoonlijk failliet gaan ...

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#7 , 19 aug 2022 00:58

oh jawel hoor. Dat is gewoon faling op bekentenis. Dat gaat alles aan het rollen en zullen rechtbank rechter-commisaris, curator etc wel beslissen of het faillissement kan doorgaan of niet. Sommige schuldeisers maken er soms gebruik van om "valse" faillissementen te laten herroepen. Laat alles maar over aan uw raadsman/vrouw
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 aug 2022 10:14

oh jawel hoor. Dat is gewoon faling op bekentenis. Dat gaat alles aan het rollen en zullen rechtbank rechter-commisaris, curator etc wel beslissen of het faillissement kan doorgaan of niet. Sommige schuldeisers maken er soms gebruik van om "valse" faillissementen te laten herroepen. Laat alles maar over aan uw raadsman/vrouw
Die persoon is echt alles behalve failliet.
Zit op een leefloon en werkt zwart full-time als aannemer.

Stel dat ie weigert te betalen, wat kan er uitgevoerd worden?
Hij heeft een huis op zijn naam staan, die hij al lang afbetaalt, dus daar zal er wel iets te recupereren zijn als hij weigert te betalen toch?

Het bedrag dat ie me verschuldigd was was 1050 euro, normaal zou ik er geen moeite in steken maar puur uit principe heb ik hem door 't gerecht gesleept voor een jaar, ondertussen is ie al meer dan 4000 euro schuldig aan mij/advocaat/deurwaarder.

Vonnis was in mei, is ook al 2 maanden gepasseerd, ik vermoed dat de deurwaarder hem niet met rust laat?

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 19 aug 2022 10:19

@chamch

Als de deurwaarder hem "niet met rust laat", op wiens kosten werkt blijft deurwaarder dan werken, denkt u ?

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 aug 2022 13:51

@chamch

Als de deurwaarder hem "niet met rust laat", op wiens kosten werkt blijft deurwaarder dan werken, denkt u ?
Wat betaal je de deurwaarder, betekenis vonnis 150 euro?
Beslag leggen 200 euro?

Heb ondertussen zelf al een 1000 euro uit extra betaald om te zorgen dat ie er niet weg mee raakt, gaat voor mij echt puur om principe en ik ben bereid om er meer geld in te steken

Terug naar “Aanneming”