Aannemer problemen…

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

Aannemer problemen…

#1 , 19 jun 2022 17:01

Had vorige week een pleisterwerker gevraagd te komen werken, offerte gemaakt akkoord alles, 1/4 van het werk gedaan en vroeg me een voorschot, alles leek officieel en mooi op papier dus waarom niet

Voorschot gegeven, man is verdwenen, nergens nog te contacteren.

Blijkt dat de offerte gemaakt is op een geheel verkeerde bedrijf, bedrijf zegt we weten van niets, zit ik dus met ene die een valse offerte heeft gemaakt, valse overeenkomst, die weg is met de voorschot.

Heb persoonlijk geen zin in een rechtzaak, heb nog maar net een jaar lange rechtzaak tegen nog een aannemer die ook ongeveer hetzelfde probeerde gewonnen.


Het gaat niet om veel geld gelukkig maar toch, het piekt, wat zouden jullie doen?

Ik weet intussen wel dat de persoon wel zelfstandig is en effectief een bedrijf heeft als pleiserwerker, ook wat zijn volledige naam is en adres.

Had zijn IP gevonden en wat opzoek werk gedaan, vandaar.

Zou het evt aan te raden zijn dit door te geven als zwart werk en hem een boete te laten betalen bv?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jun 2022 17:40

Over welk bedrag als voorschot spreken we hier.?

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2022 17:45

Over welk bedrag als voorschot spreken we hier.?
500 euro, vandaar het piekt maar geen ramp
Heeft ook wel voor 300 euro werk uitgevoerd dus de loss is niet zo groot

Het enigste wat er ambetant is is dat ik nu dus iemand moet vinden die verder wilt werken op zijn werk, en dat is moeilijk

Moest er een manier zijn om hem gewoon te dwingen om alles af te werken zou het voor mij best zijn. Ik betaal netjes, heb hem getrakteerd, zoveel softdrinks en goeie koffie als ie wou, geholpen waar ik kon, en dat is dan de dank die je krijgt van dergelijke gasten…….
Laatst gewijzigd door Chamch op 19 jun 2022 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 19 jun 2022 17:46

Best samen met het echte bedrijf klacht indienen voor oplichting.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 19 jun 2022 20:39

Ik volg @LeenW... heeft als die gegevens van dat ander bedrijf zijn ook nog zekere vormen van valsheid gebruikt.
Gezien een strafklacht kost het u niets.
Zeker niet als u een algemene rechtsbijstandsverzekering hebt die contracten dekt.

Terug naar “Aanneming”