Reeds defect na half jaar

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Reeds defect na half jaar

#1 , 01 jun 2022 11:20

Aannemer gevelisolatiz heeft elektrische zonneluifel terug geplaatst zoals ook in de offerte stond

Deze komt nu los uit de gevel te hangen, maw niet goed bevestigd. Dit na ongeveer zes maanden al.

Een zonneluifelinstallateur is langsgeweest en zegt dat dit niet meer open mag schuiven of de muur breekt er in stukken uit. Zij dienen dus andere profielen te steken.

Kostprijs ongeveer €600.

Kan ik dat op de gevelaannemer verhalen?

Hoe kan ik dat het beste doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 jun 2022 20:05

In welke staat was de gevel voor de plaatsing van de isolatie? Indien die luifel werd bevestigd enkel in de isolatie, is het normaal dat die loskomt. Vermoedelijk heeft die aannemer dezelfde vijzen gebruikt om die terug vast te zetten, en die zijn dus tekort.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#3 , 04 jun 2022 22:51

Snap ik dus niet. Een plaatser van crepi een zonnewering laten plaatsen. Ik dit niet zelf de problemen gaan opzoeken en u zit nu met de gebakken peren. Zonneweringen kunnen niet eens op gevelisolatie worden geplaats zelfs al zijn uw vijzen/ankers 1 meter lang. Zonneweringen en dan zeker knikarmschermen dienen steeds tot op de binnenmuur chemische worden verankert. Op die plaatsen moet de isolatie zelfs worden verwijdert, speciale steunen en opnieuw isolatie worden geplaatst. daarna crepi en merktekens waar de steunen zich bevinden.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Aanneming”