ramen afspuiten met schuim

Beschermd goed
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ramen afspuiten met schuim

#1 , 17 mei 2022 15:42

Ramen afschuimen .

Na al heel veel problemen en toegevingen van mijnentwege , kreeg ik de sleutel terug van de schrijnwerker .
Helaas kijk ik naast de raamkozijnen door tot buiten .
De ramen zitten vast met ijzeren haken in de muur , maar zijn niet afgedicht met schuim .
Wat als de oude muren ( beschermd monument van 250 jaar oud ) nu nat worden en het hout ?
Het maakt me zo ongelukkig !!!
Andere schrijnwerkers en mensen zeggen dat het er standaard bijhoort .
Maandag moet mijn faktuur betaald zijn ....
Mijn vraag : Hoort afschuimen van de ramen niet standaard bij het plaatsen ?

Dank voor jullie meningen hierover , of wie heeft een juristisch juist antwoord ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 mei 2022 16:40

Wat staat er in de offerte?

freelance
Berichten: 2615

#3 , 18 mei 2022 13:45

Mischien is bij een dergelijk oud monument het gebruik van modern PU schuim niet eens toegelaten . In dit geval werd vroeger gebruik gemaakt van glas of steenwol .
Verder is het zake van de isolatie te beschermen met een goede omkasting ( van hardhout - tenminste de buitenkant ) ;
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 26 mei 2022 23:17

Neen !!!!! De norm stelt dat de bevestiging van ramen alleen en steeds alleen gebeurt door gebruik te maken van "doken" Dat is de vakterm voor wat u ijzeren haken noemt. Vergis u niet maar het gebruik van schuim bij de montage van ramen is in princiepe ook volgens de norm niet toegelaten. Ga er maar vanuit de wat u denkt dat standaard tot het pakket zou behoren gekomen is uit een scheef gegroeide situatie.en handige marketingtruukjes. Beschouw het een beetje als de markt van het flessenwater. Vanaf de jaren 60/70 zijn marketeers erin geslaagd om u te doen geloven dat water uit de kraan absoluut te vermijden was en is. Het gebruik van schuim mag uitsluitend als isolatie nooit als montagemiddel. Maar het is steeds een bijkomstigheid net zoals het afkitten met silicone. Dus als het niet staat vermeld in de offerte dan is het gewoon niet inbegrepen. De matjes van uw auto zijn dat ook nooit hoewel iedereen ze in zijn nieuwe wagen verwacht. U betaald ze dan gewoon bij of krijgt ze als commerciele geste
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”