Advies gevraagd bouwgeschil

Beyourself
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Advies gevraagd bouwgeschil

#1 , 07 mei 2022 17:53

In april 2018 (op de dag van de geboorte van mijn zoon, maar dit terzijde) lieten we een terras en oprit aanleggen in polybeton. Een goede vriend was lovend over het bedrijf uit Zwevegem , had er zelf beroep op gedaan en was steeds van hun woord.
Na de aanleg (en uiteraard na betaling), begonnen me steeds meer gebreken op te vallen (zaken die aanvankelijk niet op te merken waren).

Via mail, telefonie, whatsapp.. nam ik contact met betreffende firma om het euvel meteen aan te pakken (overmatig afgifte stof, terras werd +/-2cm te hoog gelegd waardoor de stootvoegen een stuk afgesloten zijn en de eerste 3 rijen stenen nat komen te staan, plekken na regen...)

Bij iedere poging tot dialoog (&foto's) werd ik afgewimpeld, lag het probleem bij mij en niet bij hen, tot ik er een tijd ziek van werd.

In 2021 heb ik eindelijk een expert kunnen vinden die een vaststelling wou komen doen + oplossing had.
Dit verslag werd samen met een aangetekend schrijven overgemaakt aan de betreffende firma.

Plots was het mogelijk om samen met de expert fysiek af te spreken en werd voor het eerst toegegeven dat de werken niet 100% in orde waren. Er werd mondeling en nadien schriftelijk (via mail) meegedeeld wat men zou doen om het probleem aan te pakken. De deadline hiervoor werd vastgelegd op het voorjaar van 2022...
Vandaag begin mei, blijft het (reeds na enkele recente pogingen een concrete datum vast te pinnen) terug oorverdovend stil.

Wat zouden jullie doen? Welke optie(s) heb ik nog? Doorduwen via rechtbank...? Via expert? Of toch maar je hoop leggen op een ander bedrijf? (Geef gerust referenties, hoewel dit duidelijk geen garantie heeft :-) )

Alvast bedankt voor jullie advies en inzichten!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2022 17:57

Probleem van naar de rechtbank stappen is vaak dat dit snel duurder wordt dan de werken zelf.

Zelf ook problemen gehad met een plat dak die jarenlang bleef lekken. Op advies van een raadsman niet naar de rechtbank getrokken omdat dit meer ging kosten dan de 4000eur voor de werken

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 07 mei 2022 21:35

aangetekend de firma in gebreke stellen en oplossing en datum voor de herstelling eisen binnen de 14 dagen

als u niet naar de rechtbank wilt trekken kan u altijd de verzoeningscommissie voor de bouw contacteren

https://www.bouwverzoening.be/voor-wie

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 16 mei 2022 20:24

rechtsbijstandsverzekering?

Terug naar “Aanneming”