Vertragingsvergoeding en corona

JMG
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Vertragingsvergoeding en corona

#1 , 18 apr 2022 12:56

Ik heb een appartement gekocht van een bouwpromotor. Aanvang van de werken was in 2018. Dit is dus voor Corona.

Het contract met de bouwpromotor bepaald een oplevertermijn in 695 werkbare dagen. Dit wordt verder verklaard als:
- geen weekend, feestdagen, vakantiedagen,…
- weerverletdagen zoals bepaald door metingen van KMI. Er is wel geen sprake van het feit dat als het winddicht is en het regent dat het niet geldig is
-overmacht. Dit is een algemene uitleg. Er staat enkel iets bij op het einde over archeologische vondsten.

Er was voor Corona veel vertraging. Dingen zoals veel beton in de grond, bunkers uit de tweede Wereldoorlog, kelders met asbest,…

Ik heb al zoals gevraagd in de overeenkomst een aangetekende brief gestuurd. Antwoord was dat de termijn nog niet overschreden was. Maar ik denk dat gaat gebeuren op het einde van de maand. En ze riepen Corona in als overmacht. Maar er waren geen details, zoals hoeveel dagen , welke periode, welke reglementering,…

Ik heb het gevoel dat ze verwachten dat ik een advocaat ga nemen….

Enig advies hoe dit best te behandelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 18 apr 2022 14:12

Mischien hier eens lezen :
https://www.lexgo.be/nl/artikels/burger ... 36005.html

Als men met Corona zwaait , best een advocaat aanspreken , die tegenpartij in de verdediging kan dwingen ( zoals het effectief aantonen van de overmacht ) .
Aan u om een kosten/baten analyse te doen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Aanneming”