Factuur ramen betalen zonder isolatiewaarde gekend is

ennairam
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Factuur ramen betalen zonder isolatiewaarde gekend is

#1 , 06 feb 2022 17:03

Ramen werden geplaatst.. in twee ramen staat de isolatie waarde van het glas niet vermeld. In de andere ramen staat de isolatie op de strips in de ramen vermeld. Wij vragen aan de plaatser een document van de leverancier van het glas met de vermelding van de isolatie waarde. Leverancier bezorgt deze informatie niet.
Eerst kreeg ik een kopie van de verkoopovereenkomst
Nadien een document met knipsels uit de verkoopovereenkomst.
Nu meldt de plaatser dat ik die informatie van die twee ramen pas krijg als ik de laatste factuur betaal.
1.Mag ik de laatste factuur weigeren zolang wij geen officieel document met de isolatie waarde ontvangen?
2. Is de plaatser verplicht aan te tonen dat het glas de isolatie waarde heeft zoals overeengekomen op de verkoopovereenkomst?

Met vriendelijke groeten
ennairam

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 12 feb 2022 19:23

Uiteraard moet die dat.
Kent u de waarde van die twee ramen?
Betaald het niet betwiste gedeelte en protesteert de rest van de factuur dus die twee ramen.
De correcte waarde van koop houdt in dat u ook de correcte waarde van de isolatiewaarde kent.
Doe uiteraard het protest met een Aangetekend Schrijven met Antwoordkaart gericht aan de verantwoordelijke (zaakvoerder of bestuurder ) van die firma
Firma gegevens te vinden
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 feb 2022 20:06

Hou de betaling van die 2 ramen in, en betaal de rest. Breng leverancier wel aangetekend op de hoogte. Hij zal verplicht zijn de ruiten te vervangen. Voor het opstellen van een EPC wordt raam per raam nagekeken. Staat er niets in wordt raam afgekeurd en verminderd uw EPC waarde (als het grote ramen zijn beduidend)

Reclame

Terug naar “Aanneming”