Renovatie in de appartement

ZevsAres
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Renovatie in de appartement

#1 , 27 jan 2022 13:23

Beste forum members,
Bij voorbaat mijn excuses voor mijn Nederlands.

Als bijv, toevallig ik heb in Belgie een appartement die moest worden gerenoveerd, en ik vraag hulp van mijn familie ( broer, zus, mama, papa , oma, opa etc). Tot nu het is geen probleem voor de fiscus voor de politie en zo. Ja? Dus ik bedoel dat broer bijv. de plafond schildert, iemand anders de tegels ligt...
En stel je voor, dat ik ben nodig in een elektricien, en ik ken een goede in mijn land (Russland). Als hij zal komen en met elektriciteit zal helpen, gaan wij dan geen probleem met politie hebben, bij de politiecontrole?
En hoeveel mensen die niet van de familie zijn, kan ik in dit geval uitnodigen om het appartement te helpen renoveren?
Addertjes onder het gras ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 27 jan 2022 13:43

Uiteraard moet iedereen dat naar hier komt in orde zijn met verblijfsvergunning.

Fiscaal ligt het iets ingewikkelder. Op de diensten van een zelfstandige electricien/schilder/... moet immers btw betaald worden. Ofwel moet die zich dan in België registreren, ofwel moet u met de factuur zelf naar uw plaatselijk btw-kantoor gaan en zelf de btw betalen.

Bovendien kan een zelfstandig familielid niet gratis voor u werken, ook hiervoor moet een factuur met btw opgemaakt worden.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2022 13:45

https://www.vlaanderen.be/bouwen-wonen- ... een-woning

https://www.oximo.be/nl/nieuws/mogen-fa ... rbouwingen