Ondermaatse aflevering oprit

lukasi
Berichten: 1141

Re: Ondermaatse aflevering oprit

#16 , 09 nov 2021 10:42

Ik kom graag langs.
Zeker omdat ik in de branche werkzaam ben en regelmatig moet optreden als technisch expert voor zo'n zaken.
Dus uw reactie dat mijn commentaar op nergens slaat is dus een van uw kant een misvatting.
Als deze professionelen geen vakwerk afleveren dan zal ik de eerste zijn om hen met mijn vakkennis en inzichten hen met een gedegen en gefundeerd en aantoonbaar technisch verslag om de oren te slaan.


Maar het begint dus met de soort steen dat er ligt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kafkaesque
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 nov 2021 11:14

Ik kom graag langs.
Zeker omdat ik in de branche werkzaam ben en regelmatig moet optreden als technisch expert voor zo'n zaken.
Dus uw reactie dat mijn commentaar op nergens slaat is dus een van uw kant een misvatting.
Als deze professionelen geen vakwerk afleveren dan zal ik de eerste zijn om hen met mijn vakkennis en inzichten hen met een gedegen en gefundeerd en aantoonbaar technisch verslag om de oren te slaan.


Maar het begint dus met de soort steen dat er ligt.
Dat klinkt al een pak constructiever.
Uw comment slaat nergens omdat u suggereert dat een expert mij wel aan het verstand zal brengen dat de werklui het toch goed gedaan hebben.
Terwijl je duidelijk kan zien dat het hier om gebrekkig werk gaat.

Als een consument naar een garage gaat voor een revisie van een motor, wordt er dan van de consument verwacht dat hij alle technische specificaties of het serienummer kent van de motor?

Wat kost dat zo, een bezoekje van een technisch expert?

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 nov 2021 11:37

TS : Lukasi tracht u op alle manieren te helpen en raad te geven.
Hij doet zelf veel inspanningen, toch een beetje respect op zijn plaats.
Klare antwoorden op zijn vragen zullen al heel wat bij brengen.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 09 nov 2021 12:18

Aan TS: een paar fotootjes hadden veel duidelijker geweest.

Kafkaesque
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 nov 2021 13:26

TS : Lukasi tracht u op alle manieren te helpen en raad te geven.
Hij doet zelf veel inspanningen, toch een beetje respect op zijn plaats.
Klare antwoorden op zijn vragen zullen al heel wat bij brengen.
Ik probeer antwoord te geven en geef duidelijk aan dat ik op bepaalde vragen het antwoord niet weet.
Nergens toon ik een gebrek aan respect.
Het stoort me echter wel dat er dan wordt gesuggereerd dat een expert me wel eventjes zal uitleggen hoe krom eigenlijk recht is.

Ik zal zorgen voor foto's, dan kunt u zelf zien waar het over gaat.
Laatst gewijzigd door Kafkaesque op 09 nov 2021 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.


mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 09 nov 2021 16:05

Identiek dezelfde betonklinkers als ik heb voor mijn oprit. Heb er ook een paar herstellingen aan gedaan en het is praktisch onmogelijk dat beter te doen, tenzij iedere steen voor plaatsing zorgvuldig wordt afgeborsteld, zodat er geen korreltje zand meer tussen zit. Ik heb ook een paar stenen onderste boven terug gelegd (heb dat werk zelf gedaan en goed afgekuist en uitgekeken) Maar de dikte van de zandkorreltjes cumuleert zich op het einde van de rij, en dan krijg je een bochtige lijn.

Kafkaesque
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#23 , 09 nov 2021 16:22

Identiek dezelfde betonklinkers als ik heb voor mijn oprit. Heb er ook een paar herstellingen aan gedaan en het is praktisch onmogelijk dat beter te doen, tenzij iedere steen voor plaatsing zorgvuldig wordt afgeborsteld, zodat er geen korreltje zand meer tussen zit. Ik heb ook een paar stenen onderste boven terug gelegd (heb dat werk zelf gedaan en goed afgekuist en uitgekeken) Maar de dikte van de zandkorreltjes cumuleert zich op het einde van de rij, en dan krijg je een bochtige lijn.
Ok dat kan ik begrijpen. Maar die inschattingen over de haalbaarheid kon ik onmogelijk zelf doen gezien mijn gebrek aan kennis in de materie.
Had de aannemer mij gezegd dat het onmogelijk is om zoiets deftig terug te leggen had ik wel een andere keuze gemaakt.
Mij is, helaas enkel mondeling, verzekerd dat dat zeker geen probleem zou zijn.

En hoe meer onderzoek ik doe naar het geleverde werk hoe meer zaken ik tegenkom die me echt storen.
Ik wacht het keuringsverslag van Fluvius af, als dat in orde is ben ik wel bereid om dat stuk van de kosten te betalen.
Maar de rest zal eerst aan mijn eisen moeten voldoen.

Terug naar “Aanneming”