Inhoudingsplicht aannemer

Zwalibo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Inhoudingsplicht aannemer

#1 , 07 sep 2021 08:54

Hallo iedereen,

Wij hebben recent grote veranderingswerken aan onze woning laten uitvoeren door een aannemer: een bestaande achterbouw werd afgebroken en nieuwe werd in de plaats gezet, waarin een nieuwe keuken is geplaatst.

Door stom toeval kom ik er nu achter dat onze aannemer een inhoudingsplicht heeft bij de fiscus. Blijkbaar als particulier geen probleem voor zover het werken aan het privedeel van de woning betreft, maar het punt is wel dat ik als werknemer regelmatig thuis werk en hiervoor ook een vergoeding van mijn werkgever krijg. Verder breng ik niets van kosten in voor beroepsmatig gebruik van de woning. Mijn effectieve werkplek is ook op de eerste verdieping, waar er geen werken zijn uitgevoerd. Er is niet formeel bepaald wat het beroepsmatige deel van onze woning is.

Is het mogelijk dat de fiscus ons hiervoor de inhoudingsplicht (en bijhorende boete) nog kan aanrekenen?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 07 sep 2021 09:51

De werken gebeurden aan het privé gedeelte, dus m.i. kan u gerust zijn.

Reclame

Terug naar “Aanneming”