ramen lekken, factuur betalen?

nikske73
Topic Starter
Berichten: 1

ramen lekken, factuur betalen?

#1 , 09 feb 2009 10:55

Wij kochten een huis sleutel op de deur. Er zijn echter verschillende ramen die licht vocht doorlaten. Onze aannemer heeft de zaak reeds aanhangig gemaakt bij de bevoegde rechtbank, en de leverancier in gebreke gesteld.

Mijn vraag is : Ben ik verplicht de laatste schijf te betalen?? De aannemer dreigt met interesten, maar ik zou graag toch nog een deel achterhouden om zeker te zijn dat de ramen in orde komen??
Is het dus wettelijk om een deel niet te betalen als alles niet in orde is??
:idea:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
simonjo
Berichten: 285

#2 , 11 feb 2009 18:29

Bij sleutel op de deur betaal je de laatste schijf pas na voorlopige oplevering, dan krijg je ook de sleutels v/h huis en wordt er een PV van oplevering gemaakt met alle gebreken + een termijn waarbinnen deze op te lossen.

Je zou eventueel kunnen voorstellen om een deel van de laatste schijf twv de ramen niet te betalen, of dit deel op een aparte rekening te blokkeren. Maar dan wel schriftelijk vastleggen door beide partijen.

Als alternatief naar de vrederechter gaan met je voorstel, en vragen om een verzoening. Uitnodiging komt binnen de 2 dagen, en dan ben je ook ineens beschermd tegen die dreigementen.

Door een deel v/h geld achter te houden, hou je de druk op de ketel bij de aannemer, om het probleem opgelost te krijgen.

Dat hij reeds naar de rechtbank stapte tegenover de leverancier is niet uw zaak, en illustreert enkel maar de moeilijke verstandhouding aannemer/leverancier. Daar moet u niet de dupe van worden.


Zomaar niet betalen zou ik dus zeker niet doen.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 11 feb 2009 20:07

in feite moet u ook de aannemer in gebreke stellen - waarin nog eens duidelijk wordt gesteld dat de ramen niet goed zijn en naar een oplossing binnen een bepaalde termijn wordt gevraagd

Relatie aannemer leverancier is niet uw zaak - alleen uw rechten vrijwaren

de rest is al duidelijk uitgelegd

Reclame

Terug naar “Aanneming”