Dak werken laten starten als offerte reeds vervallen is.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Dak werken laten starten als offerte reeds vervallen is.

#1 , 07 mei 2021 09:38

Beste allemaal,

Graag jullie raad.
December 2019 maakt bedrijf X een offerte voor nieuw dak.
Het was niet dringend voor ons en spreken mondeling af dat we akkoord
gaan met de voorgestelde offerte enkele weken daarna.
Nu heeft X een ongeval gehad en is alles uitgesteld geweest.
Gisteren krijg ik telefoon dat X aan de werken kan beginnen.
Voor ons ok maar er werd niets getekend en toen ik vroeg dat de offerte nog geldig
was zei hij " ja ik hou me aan mijn woord" ondanks de materialen enorm gestegen zijn.
Hoe pak ik dit nu het beste aan is mijn vraag.
Hij is eerlijk, zeker van. Als ik nu begin over het aanpassen van de datum op de
bestaande offerte is het precies of ik vertrouw hem niet.
Voor de werken van start gaan moet ik ook 40% van het totaalbedrag over schijven op zijn rekening.

Om eventuele problemen te vermijden hoe zou ik dit best aanpakken aub?

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 07 mei 2021 10:05

Op papier laten zetten en ondertekenen door beide partijen voor de werken beginnen

lukasi
Berichten: 1141

#3 , 07 mei 2021 13:15

Stuur een mail ( of aangetekend brief) waarin je verwijst naar het laatste telefoongesprek en dat jij kort weergeeft dat er is afgesproken dat de werken uitgevoerd worden aan de prijs in de offerte van datum xxx.
Met dank voor het gestelde vertrouwen en op een vlotte samenwerking natuurlijk

Reclame

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#4 , 07 mei 2021 19:31

Bedankt.

Hij gaat nieuwe oFferte opmaken die we samen gaan ondertekenen.

cesto
Berichten: 324

#5 , 10 mei 2021 09:56

40% voorschot voor dakwerken vind ik overdreven om het minste te zeggen... Ik zou er niet aan beginnen

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 10 mei 2021 12:22

40% voorschot voor dakwerken vind ik overdreven om het minste te zeggen... Ik zou er niet aan beginnen
Volledig akkoord. Recent een pannendak laten vernieuwen. Dakmens vroeg maar liefst 90% voorschot. Hij was wel de goedkoopste en heeft uiteindelijk het werk mogen uitvoeren. Die 90% was voor mij een breekpunt. Heb tegenvoorstel gedaan met een voorschot van 10% en om de rest in schijven te betalen - telkens overschrijving de dag zelf - naarmate de werken vorderden en/of materiaal geleverd werd. k Wou zelfs een bankwaarborg regelen maar dat moest dan ook weer niet.

Terug naar “Aanneming”