Geschil klant

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Geschil klant

#1 , 18 apr 2021 09:45

Beste iedereen,

Ik heb een bouwbedrijf waarmee ik momenteel in een moeilijke situatie zit.

Het zit zo 7 maand geleden hebben wij een bij een oud huis een op het dak een onderdak gestoken, geïsoleerd, veluxen, en de oude pannen terug gestoken ( op aanraden van de klant )

Nu na 3 maand was er wat vocht langs binnengedrongen langs de Velux wij waren bereid dit meteen recht te zetten maar kregen plots geen reactie meer.

Een maand later kregen wij van de brandverzekering een uitnodiging van de expertise wij zijn ook ter plaatsen geweest. Plots begon de klant over dakpannen die aan de kant van de Veluxen een beetje hobbel staan door de gootstukken en door de oudheid van de pannen, plots zou er ook een Velux wat knellen aan de binnenkant waardoor het rubbertje ook versleten is, dus plots zijn er overal kleine en nieuwe mankementen.

Wij waren hier ook van verschoten vooral omdat de klant hierover niets zei en wij de werken bij “oplevering” hebben overlopen en alles was in orde niets op aan te merken.

Maar dus uit goede wil hebben wij dus gezegd dat wij die genoemde gebreken snel zullen oplossen, en dat zij een mail moeten sturen met wat zij concreet willen.

Een maand later kregen wij deze mail met het lijstje er waren dingen bij die ons niet ten laste gelegd konden worden maar wij wouden dit als bedrijf gewoon snel en correct oplossen. Wij hebben personeel voorzien om het de dag erna te komen oplossen en anders is het voor Juli aangezien de schade niet kan uitlopen. De klant meld op een zeer groffe manier dat dit niet gaat en dat ze het liever in een weekend hebben gehad zodat zij zelf alles kunnen nakijken. Terwijl dit werken zijn die men gewoon erna kan inspecteren op correctheid en tijdens de werken Was het personeel altijd alleen daar aanwezig (bouwwerf) dus wij zagen het probleem niet in.

Wij zeiden dan dat de werken even moeten wachten en dat wij dit zeker in Juli komen doen, normaal veel eerder maar door het negeren van de klant en niet meewerken konden wij niet anders.

Vervolgens kregen wij een mail terug met de melding dat zij niet meer met ons samen wilde werken en dat zij het zelf gingen oplossen met een andere aannemer omdat wij hen zogezegd in het nauw drijven?

Goed dan, nu is mijn vraag kunnen zij ons nog wat aandoen op deze manier?
En hebben zij voor die zichtbare “gebreken” niet veel te laat gereageerd? (4 maand later)

Het is om ons wat beter in te dekken voor het geval er iets van moest komen want dit is de eerste keer dat wij dit meemaken er das altijd goeie wil van onze kant en wij wouden meewerken met alles maar na alles wat er is gebeurd en de woorden van hun kant zie ik dit niet meer zitten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding