wet breyne/index

guyken
Topic Starter

wet breyne/index

#1 , 14 dec 2008 19:31

Graag uw mening aub.
Koop in mei '07 een appartement via promotor volgens wet Breyne. Toen nog géén sprake van crisis etc. dus ik laat art herziening (op compromis) niet schrappen (daar staat: de bouwprijs is vatbaar voor indexatie volgens modaliteiten bepaald door de koning)
Nu krijg ik de percentagegewijze afrekeningen, telkens gekoppeld aan indexeringen, dat maakt mijn oorspronkelijke aankoopprijs reeds 3 % duurder !!
Ik vraag me af:
1. laat de wet Breyne dit toe, want dat klinkt toch contradictorisch .. wet Breyne beschermt de aankoopprijs toch, maar opent een deur voor opslag ?
2. kan promotor indexering vragen als de bouwer-aannemer werkt aan een afgesproken prijs (zonder indexatie)
3. kan ik van de aannemer eisen dat hij mij inlicht of hij werkt met een indexeringssysteem (lonen en materialen die meegaan met de index)

Héél graag uw reactie(s) aub waarvoor al hartelijk dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jacqueslacquet
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2016 15:22

Mijn thesis gaat over de indexatieclausule en de wet Breyne passeert dus uiteraard ook de revue. Ik ben dan ook zeer geïnteresseerd in wat het antwoord op deze vraag is.

Mvg,

J.

Reclame

Terug naar “Aanneming”