Offerte verschil factuur

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

Offerte verschil factuur

#1 , 01 apr 2021 12:48

Wij hebben in augustus een offerte laten maken voor het schilderen van onze gevel. Hierbij stond de prijs per m2 en prijs van materiaal op de offerte (niet specifiek hoeveel potten maar gewoon een vaste prijs). Ook specifiek welke verf (kalij structuur verf). We hebben deze offerte goedgekeurd en direct 40% van het totale bedrag betaald.

De werken zijn deze week uiteindelijk uitgevoerd. Nu komt de aannemer zeggen dat hij veel meer potten heeft nodig gehad dan wat op de offerte stond. Van 4-5 potten heeft hij er nu 12-13 nodig gehad en dat dit zal verrekend worden op de factuur. Mijn snelle berekening zou zeggen dat de prijs van materiaal van 300€ zou uitkomen op 850.

Nergens op de offerte of in de algemene voorwaarden kan ik vinden dat er een afwijking kan zijn aan materiaal of m2 of .... .

Wat kan ik hier het beste mee doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 01 apr 2021 14:46

Quote :
" Nu komt de aannemer zeggen dat hij veel meer potten heeft nodig gehad dan wat op de offerte stond. "

U stelt dat er geen aantal potten op de offerte stond , maar een vaste prijs .
Als dat zo is , wijs dan de aannemer er op dat er een vaste prijs overeengekomen werd , en dat u zich daar aan wenst te houden .
Offertes zijn bindend .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 01 apr 2021 15:33

Bedankt voor de info, heb dit dan ook even op mail gezet naar de aannemer. We zullen zijn reactie afwachten.

Reclame

Terug naar “Aanneming”