Gietvloer - foute kleur

yannickh
Topic Starter
Berichten: 7

Gietvloer - foute kleur

#1 , 24 mar 2021 15:16

Beste,

Wij twijfelden voor onze gietvloer tussen 2 kleuren, stel k1 en k2. Daarbij hebben we gekozen voor k1. Dit staat in de offerte vermeld.
Nu is de vloer grotendeels afgewerkt, en merken we dat het kleur k2 is. We hebben de stalen nog in ons bezit, en het verschil is zeer duidelijk op foto. In de algemene voorwaarden staat natuurlijk dat stalen indicatief en niet bindend zijn.

We hebben nu de aannemer per mail op de hoogte gesteld. Ik verwacht natuurlijk van met hun een schikking te treffen. Toch wil ik nu al even aftoetsten wat onze opties zijn op juridisch vlak. Any thoughts?

Dank om te helpen brainstormen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mar 2021 16:09

De kleur op een foto is altijd een ietsje anders dan in werkelijkheid.
Tenzij je over een staal bezit van de vloerkleur, heb je geen harde bewijzen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2021 16:16

Is er in je offerte de NUMMER RAL kleur er in opgenomen??

Voor gietvloeren is dit gebruikelijk !!
Is dit niet zo dan zal het vechten zijn tegen de bierkaai
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 24 mar 2021 19:31

Hebben dat ook voorgehad - was voegen nieuwe vloer 250m² met bepaalde kleur volgens aannemer was het de juiste - architect(e) ter plaatse laten komen en op de plannen stond een andere code dan de zakken die de aannemer aan het gebruiken was. Resultaat alles terug moeten uitkrabben en met juiste kleur voegen. Plus de verloren tijd dag verlies in vooruitgang van de werken was ook voor zijn rekening. Extra kosten dus ... Een architect(e) die serieus op haar strepen stond. En inderdaad de RAL code.

yannickh
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 03 apr 2021 09:44

Hi allen,

Dank voor jullie antwoord. Kleur is inderdaad altijd een moeilijken. In het contract stond geen RAL kleur, maar ik had wel nog de kleurstalen (eigenlijk ook niet bindend). De aannemer heeft er wel begrip voor en heeft 2 oplossingen geboden. Enerzijds de mogelijkheid tot een compensatie en het zo houden, of er een extra laag opleggen in de juiste kleur (wat technisch mogelijk is, maar wel pas binnen een paar weken kan waardoor de werf vertraging oploopt).

Een foutje kan gebeuren bij iedereen, maar we hebben er goed en pragmatisch over kunnen spreken, dus ik ben content zo. Of we de kleur houden of niet, zijn we nog niet aan uit :).

Gr.

Terug naar “Aanneming”