Probleem met loodgieter ivm regenwaterpomp

kurtdb82
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Probleem met loodgieter ivm regenwaterpomp

#1 , 15 mar 2021 14:34

In november 2018 hebben wij een woning gekocht waarbij de regenwaterpomp volgens de vorige eigenaars nooit gewerkt had. (installatie dateerde van 2013) We hebben toen contact op genomen met de originele aannemer die het systeem geplaatst had. Nu hebben zij deze werken in onderaanneming laten uit voeren.

We hebben deze onderaannemer aan gesproken, deze heeft 1 van zijn mensen langs laten komen. Deze heeft vast gesteld dat er fouten zaten in de aanvoerleiding vanuit de regenwaterput naar de regenwaterpomp en deze ook ineens hersteld. Echter als hij de pomp wou testen, merkte hij dat deze na 1x draaien direct in error sprong. Na een half uur bellen met de importeur van de regenwaterpomp kwam hij tot de vaststelling dat we iemand van de importeur moesten laten komen. Na contact met de importeur bleek dat zij enkel komen op vraag van de loodgieter.

Ik probeer nu al een aantal maanden de loodgieter zo ver te krijgen dat hij contact op neemt met de importeur om iemand langs te sturen. Echter zit dat nu vast bij het feit dat de loodgieter een document moet in vullen om zich als installateur te registreren bij de importeur. Laatste keer dat ik hem aan de lijn had, beloofde hij mij dat hij dat document aan het in vullen was en dat ik dat zeker dezelfde dag ging ontvangen. Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen en bij de importeur weten ze ondertussen ook nog van niets.

Aangezien het systeem nooit deftig is op geleverd, wat zijn mijn rechten? Kan er hier sprake zijn van een 10-jarige aansprakelijkheid wegens slechte installatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 mar 2021 16:05

Heb je hem, buiten bellen, al AANGETEKEND in gebreke gesteld, en gesommeerd om het euvel binnen de 3 weken te herstellen? Stuur hem, voor de goede orde, ook een kopie van dat schrijven via de gewone post en vermeld dit ook in uw AS. Eens die periode verstreken stap je naar de vrederechter. Laat dat ook aan de aannemer weten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2021 16:54

Garantie op de pomp zelf na 8 jaar ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanneming”