Dubbele aanrekening

NeedhelpNOW
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dubbele aanrekening

#1 , 17 jan 2021 16:38

Betreft verbouwing van een handelszaak

Partij A : hoofdaannemer/interieur architect
Partij B: klant

Partij B brengt Partij A op de hoogte van een dubbele facturatie. Partij A kijkt dit na.
Maanden later wordt de fout eindelijk toegegeven door Partij A -mondeling- en wordt mondeling aan Partij B meegedeeld dat het betreffende (volledige!) bedrag de dag zelf nog wordt teruggestort.
Weken gaan voorbij.
Nog altijd geen geld op de rekening van Partij B.
Uiteindelijk word er een véél kleiner bedrag teruggestort (1/20ste).

Partij A heeft het verrekend met nog - toekomstige - facturen die Partij B zelf nog niet mocht ontvangen.
Die verrekening maakt dat Partij A volledig is betaald. De werken zijn nog niet klaar bij Partij B. De oplevering is nog niet gebeurd.
In de documenten van Partij A wordt aangehaald dat x% bij de start wordt betaald. dan in x schijven, waarbij de laatste schijf bij de oplevering gebeurd.

Mag dit?

*Eerste vraag op dit forum, ik ben een volledige leek op juridisch vlak. Ik hoop dat ik het wat duidelijk heb gemaakt. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door NeedhelpNOW op 17 jan 2021 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5935
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 17 jan 2021 16:53

Interessant.
Veel geluk ermee :D :D :D !
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

NeedhelpNOW
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2021 17:03

Interessant.
Veel geluk ermee :D :D :D !
Mijn excuses, ik had het iets te snel online gezet ! :oops:

Reclame

Terug naar “Aanneming”