Offerte annuleren

BjörnV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Offerte annuleren

#1 , 24 okt 2020 09:45

Beste

Deze week kwam een aannemer langs om een bestek op te maken voor het verwijderen van losgebonden asbest. De voorgestelde wanpraktijken (geen hermetische zone, douches, e.d.) spraken me niet bepaald aan. Doch bij het ontvangen van de digitale offerte heb ik deze per abuis, wegens het niet vertrouwd zijn met deze handelingen, ondertekend. Ondertussen heb ik de firma laten weten dat ik niet van hun diensten wil gebruik maken, zonder meer. Een echte reden heb ik niet opgegeven. Nu is het echter weekend en zal het even wachten worden op een antwoord. Kunnen zij hier annulatiekosten aanrekenen, ook al hebben ze nog niet echt iets moeten doen?
Bijkomende vraag : kunnen deze wanpraktijken m.b.t. asbestverwijderen aan banden gelegd worden en bij welke instantie moet men dit dan rapporteren? Kan men überhaupt iets rapporteren wanneer er nog niets gebeurd is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 24 okt 2020 19:06

Mijns inzien voldoet dit aan een verkoop waarbij het herroepingsrecht van toepassing is.
Dus u mocht kosteloos annuleren in dat geval.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2020 20:11

Waarom zou het herroepingsrecht van toepassing zijn? Ik ga ervan uit dat de aannemer na afspraak is langskomen en niet spontaan huis-aan-huis werk zoekt.

Ik zou wel durven argumenteren dat de verkoper nog geen kosten heeft gedaan of geen andere klanten geweigerd, maar juridisch vermoed ik dat je geen gelijk hebt.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 okt 2020 10:15

Heb toevallig 10 dagen geleden ook een aannemer over de vloer gehad voor het verwijderen van de asbestisolatie rond mijn CV buizen in de kelder. Dat is ook ongebonden asbest. Ik vraag me echter af of ze hierin niet overdrijven. Het zou 3 dagen werk vragen. Alles afplakken en hermetische afsluitren, controle door een extern labo om eventuele lekken in die hermetische isolatie te ontdekken. Opbouw van een hermetischer kleedruimte en douche in mijn inkomhal. Verwijderen asbest (halve dag werk) Onder de middag als de arbeiders gaan eten, omkleden en douchen en propere kleren aan. Na de schafttijd nieuwe werkkledij. En s avonds idem bij het einde van het werk. Volgende dag de hele kelder kuisen en ontstoffen, en al hun rommel afbreken. Daarbij komt nog dat ikzelf de HELE kelder vooraf diende te ontruimen, en bij gebrek aan een bergruimte, ik dus voor 3 dagen een gesloten container moet gaan huren om alles op te bergen. Nadien moet ik dan nog zelf zorgen voor een nieuwe isolatie rond mijn buizen. En dat alles voor de luttele prijs van amper 10.000 €

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 26 okt 2020 10:21

Tja, die bedrijven moeten nu eenmaal de regels volgen.

En die regels, die zijn natuurlijk opgesteld met de hulp van deskundigen, afkomstig van.... die bedrijven :) Ooit gehoord van lobbyisten ?

Ik vrees dat hier serieus overdreven wordt, in reactie op de totale nonchalance van vroeger.

Terug naar “Aanneming”