Zonnepannelen installeren: aanpassing en installatie gaan fout

GVM666
Topic Starter
Berichten: 3

Zonnepannelen installeren: aanpassing en installatie gaan fout

#1 , 16 okt 2020 11:59

Hallo,

Ik zit met het volgende. Ik heb via een firma een bestelling geplaatst met een hoeveelheid kilowatt-uur die nog aan te passen was aangezien ik het verbruik nog niet kon inschatten ( er was wel reeds een richting: 5000 a 6000KWH). Ik kon dus de bestelling plaatsen en erna nog aanpassen en de firma was op de hoogte dat dit het geval was. In die bestelling staat reeds een KWH aantal. Maar dit is dus een stuk te weinig.
Nu ik dat probeerde aan te passen werd me eerst bevestigd dat dit kon (via mail) en daarna dat dit toch niet meer lukt ("dit moet een vergissing zijn geweest"): "de planning zit vol" en "we hebben een strakke logistiek". Ik heb hier nog op gereageerd maar geen antwoord meer ontvangen.

Dinsdag was de planning. En dinsdagnamiddag waren ze hier dan. Een halve dag werk maar uiteindelijk blijkt dat ze het toch niet gaan kunnen afwerken en nog 1u30 werk hebben. De installateur belt naar de planningsdienst. Wonderbaarlijk is donderdag nog helemaal vrij in de volle planning. (mijn vermoeden dat het gewoon een smoesje is wordt bevestigd)
Donderdag namiddag (weer een halve dag voor niks) wordt verder gewerkt. Rond 16u30 blijkt dat er opnieuw een probleem is en dat ze nogmaals moeten langskomen de volgende dag. Ik kan het op dat moment niet met zekerheid zeggen (aangezien ik niet thuis ben en weer mijn agenda moet verleggen). Ik heb later op de avond nog de installateur proberen bellen en deze morgen maar er wordt niet opgenomen. Ook niet bij de firma waarbij ik besteld heb.

Nu wil ik graag bekijken wat mijn opties zijn. De terugdraaiende teller wordt afgeschaft vanaf volgend jaar. Ik heb op dit moment weinig vertrouwen in de firma maar ik schiet waarschijnlijk in mijn eigen voet als dit niet op tijd opgeleverd wordt.

Alvast bedankt voor dit te lezen en eventuele reacties.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding