Garantie dakgootbekleding

Jan V.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garantie dakgootbekleding

#1 , 03 sep 2020 21:04

7 jaar geleden werd ons dak vernieuwd door een erkend dakwerker.

Vorig jaar ontdekte ik dat de dakgootbekleding van de dakgoot aan de achterzijde van ons huis is scheefgetrokken.

Ik vroeg de dakdekker of het in garantie hersteld kon worden. Dakdekker zij dat het aan het materiaal ligt en hij wil het niet kosteloos herstellen.

Ik heb de fabrikant gecontacteerd en die zegt dat het materiaal niet volgens het installatiedocument werd geplaatst, maar zegt om commerciële redenen het materiaal wel te willen vergoeden als er tot herplaatsing wordt overgegaan.

Dakdekker wil zelfs als het materiaal door de fabrikant wordt vergoed, de herstelling niet kosteloos uitvoeren.

Wat kan ik doen?

Bedankt,
Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 sep 2020 21:48

heb je op de factuur staan hoeveel garantie je heeft want we zijn al 7 jaar verder .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

cesto
Berichten: 324

#3 , 05 sep 2020 11:41

heb je op de factuur staan hoeveel garantie je heeft want we zijn al 7 jaar verder .
Heel rare vraag... Ik heb nooit gehoord dat een aannemer op zijn facturen het aantal jaren garantie aangeeft voor de desbetreffende werken.

Ik zou ervan uitgaan dat je de wettelijke 10 kaar garantie hebt op zulke dakwerken.

Reclame

lukasi
Berichten: 1145

#4 , 05 sep 2020 11:49

@cesto,
vergis je je niet met de 10 jarige aansprakelijkheid ? ( wettelijk verplicht voor stabiliteit vd woning)
Want dat is een groot verschil met 1,2 ,5,10 ,20 25 jaar garantie die door sommige fabrikanten, verkopers, handelszaken of aannemers worden gegeven. Enkel de wettelijke 2 jaar is verplicht voor goederen en dan nog met allemaal regels en verplichtingen.

eylis
Berichten: 8842

#5 , 05 sep 2020 12:22

Ik denk dat je de de dakwerker in gebreke moet stellen, het heeft niet eens iets te maken met de garantie. Vermits de fabrikant laat weten dat de dakwerker het materiaal niet conform de regels geplaatst heeft, is het geleverde werk niet volgens de beloofde kwaliteit. De garantie geldt in geval van correct geplaatst en geleverd materiaal/werk. De dakwerker is dus in fout en moet zijn fout ook herstellen. Sluit de handleiding met de plaatsingsvoorwaarden/werkwijze in bij je ingebrekestelling.

Granny M
Berichten: 32

#6 , 06 sep 2020 10:16

Off the record; fijn om weer een reactie van "Eylis" te lezen ! Dat was lang geleden ...

Terug naar “Aanneming”