Offerte niet vervuld zijn -factuur niet betaald

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

Re: Offerte niet vervuld zijn -factuur niet betaald

#16 , 20 aug 2020 17:38


Mava, ik betwijfel uw inzet en bekwaamheid als beheerder niet, maar het handelt hier om een particulier/consument.

/quote]
Ik ben helemaal geen beheerder van dit forum
Mava,

Ik bedoel u als beheerder van gebouwen. ( zoals u zelf aangaf ). Misverstandje :lol:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 aug 2020 17:43

Stuur een aangetekende brief waarbij u verwijst naar uw e-mail en telefonische oproepen.
Maan de loodgieter aan zijn werk te komen afwerken binnen de veertien dagen en dat, indien hij hieraan geen gevolg geeft, u zal dienen te besluiten dat hij het werk niet verder wil uitvoeren.
Na veertien dagen schrijft u een tweede aangetekende brief. U stelt vast dat geen gevolg gegeven werd aan uw eerste aangetekend schrijven en dat u moet vaststellen dat hij de werken niet verder wil uitvoeren.
U raamt het reeds uitgevoerde werk op X euro, en schrijft dat u dit bedrag betaalt tot slot van alle rekening en het werk verder door iemand anders zal laten uitvoeren. U mag het bedrag van het uitgevoerde werk minimalistisch, maar toch realistisch ramen. Dit kan u onder meer door een andere loodgieter een offerte te laten maken voor de nog uit te voeren werken en dit bedrag af te trekken van de oorspronkelijke offerte.
Voilà dat noem ik een oplossing en mogelijkheid naar mijn eigen meug. En de offerte van tweede loodgieter is de invulling van het door haar moeilijk te berekenen bedrag als leek.
Indien zij dit volgt, zal ze een stuk sterker in de schoenen staan.

Reclame

Terug naar “Aanneming”