Fouten door aannemer

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

Fouten door aannemer

#1 , 13 aug 2020 23:20

Wij hebben in Maart - April een aannemer laten werken in onze woning. Het ging om een renovatie van onze garage naar woonruimte. Het was een aannemer die het totaal project onder hem nam.

Opzich ging de communicatie goed. Maar naarmate de afwerking werd gedaan kwam het ene probleem na het andere boven.

Verwarming lekte, tweemaal voor terug gekomen. Derde keer een echte loodgieter laten komen (bleek foutieve koppelstukken gebruikt te hebben) 170€ voor reparatie.

Electricien die in onderaanneming werkte had de natte ruimte differentiel overbrucht. Een bevriend electricien heeft dit opgemerkt.

Nu voor de tweede maal voegen die loskomen in onze vloer. Van de zelfde tegels.

Ik heb geen vertrouwen meer in deze aannemer. Kan ik hem in gebreke stellen en dit laten oplossen door een andere vloerder en de kosten terug vorderen?

Alle advies is welkom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 aug 2020 09:39

Je moet hem inderdaad aangetekend ingebreke stellen en hem een einddatum geven voor een oplossing. Pas als hij niet wil of kan, kan je hem aangetekend aanschrijven en laten weten dat je een andere aannemer zal aanstellen. Geef hem de tijd om hierover zijn akkoord of bezwaren kenbaar te maken.
NB: heb jij een bouwtoelating voor deze werken?

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 14 aug 2020 13:30

De gevel is niet veranderd en er zijn geen structurele veranderingen gebeurd. We hebben enkel een melding gedaan via het loket. Ik zal een aangetekende brief overmaken

Reclame

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#4 , 25 aug 2020 07:24

Tot op heden heb ik nog geen bericht terug gekregen van bpost dat de aangetekende brief opgehaald is. Ik heb de brief ook per reguliere post en per email overgemaakt. De aannemer heeft wel gereageerd op de email met een melding dat hij niet blij is met de aangetekende brief.

Wat kan en mag ik nu verder doen? Mag ik ervan uitgaan dat hij nalatig is indien hij de brief niet gaat ophalen bij de post? Moet ik de brief nogmaals opsturen?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 aug 2020 09:12

Door te antwoorden op uw mail, geeft hij aan kennis genomen te hebben van de inhoud van uw AS. Een AS gaan afhalen is geen wettelijke verplichting. Nu afwachten tot de door in deze AS gestelde termijn is verlopen, dan pas kan je verder.

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 25 aug 2020 09:12

De aannemer heeft gereageerd op uw mail; hebt u dat ook op mail of zo? En beter nog, hij is niet echt gelukkig met uw aangetekende brief.

Hij heeft dus bevestigd kennis genomen te hebben van die brief. Dan bent u toch al een stap verder?

Hebt u hem een termijn gegeven waarin u het probleem opgelost wil zien ?


:oops: Blijkbaar ongeveer op hetzelfde ogenblik een gelijkaardig antwoord...

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#7 , 25 aug 2020 14:24

In het AS heb ik een termijn van 8 dagen gegeven. Dus hij heeft nog een dag of twee tijd.

Terug naar “Aanneming”