Veranda niet goed

Uriah1a
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Veranda niet goed

#1 , 13 aug 2020 22:20

Sedert een jaar of 3 heb ik een nieuwe veranda die geplaatst geweest is door het bedrijf dat mijn huis verbouwd heeft. Echter heb ik al wat problemen ermee gehad en ik begin er genoeg van te krijgen. De eerste keer was na 6 maand toen er een klein stormpje was en een dakpaneel losraakte. De brandweer is toen gekomen om zandzakken erop te leggen en zij dachten dat het nog niet af was. Ik heb dit op de verzekering gezet en heb een factuur gekregen maar normaal zit daar garantie op. Zo in onmin geraakt met de plaatser omdat ik niet betaalde, misschien mijn fout maar soit. Verleden jaar een stortvlaag dat de kleine goot niet aankon en dus water binnen in mijn hele huis, tot de voordeur. Een paar maanden geleden opnieuw maar door oude dekens maar tot scheiding veranda en huis. Dekens gewassen en dan teruggelegd. Vanavond ook weer maar tot de helft van de veranda.
Ik ben het ferm beu en mijn zus had al gezegd om gerechtelijke stappen te ondernemen maar ik haat conflicten en zulke toestanden. Nu kan ik echter niet anders meer want zo kan het niet blijven duren. Wat kan ik het beste doen? Want die veranda is niet goed gezet volgens ons. Was eerst zelfs aan de muur niet waterdicht en de dag nadat de brandweer kwam, hebben ze lood daar gehangen, zeer amateuristisch.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2020 09:07

De meest pragmatische oplossing lijkt mij in dit geval gewoon iemand anders te zoeken die de fouten kan herstellen...

(heb je ooit een aangetekend schrijven gestuurd naar de huidige firma? Zodat je bewijs hebt dat ze op de hoogte zijn van de gebreken? Heb je ooit een ingebrekestelling gestuurd? Een deadline? Een protesteren van de factuur?)

Reclame

Terug naar “Aanneming”