Badkamer renovatie

kyokukou
Topic Starter
Berichten: 17

Badkamer renovatie

#1 , 14 jul 2020 21:16

Hey, heb even advies nodig.
Ik heb een totale badkamer renovatie laten uitvoeren door een aannemer. Ik ben tevreden van het resultaat op één probleem na.

De avond na het einde vd werken, en nadat de werkman weg was, heb ik mijn badkamer voor het eerst deftig kunnen bekijken. Op dat moment heb ik vastgesteld dat er een hoek van mijn nieuwe lavabo beschadigd was aan de voorkant. Dit heb ik de volgende ochtend onmiddellijk per mail laten weten aan de aannemer en heb hem ook een foto gestuurd.

Hierna is discussie gestart.

Werkman heeft schade (stuk weg) blijkbaar niet gezien. Wel heeft hij mij eerder op de dag attent gemaakt op een krasje aan de andere zijde maar mij leek dit meer vuil. De schade heeft hij jiet gezien maar hij zou deze zeker moeten gevoeld hebben want hij heeft zijn vinger er in gestoken toen hij alles afwerkte met silicoon. Hierdoor zijn er ook resten silicoon in de schade blijven steken. Is een put op de hoek van bijna 1 op 1 cm dus niet zo klein.

Ik heb de schade getoond aan de aannemer zelf die een paar dagen later mijn afgewerkte badkamer is komen bekijken. Resten silicoon heeft hij duidelijk gezien dus is al een bewijs dat de schade niet gebeurd is na het einde van de werken. Hierop ging hij zijn werkman terug bij mij sturen om de schade te bekijken en te bespreken hoe we dit zouden oplossen.

Nu is deze man vanavond gekomen. Volgens hem is hij niet in fout en kan hij onmogelijk een ongeluk hebben gehad.

Schade zou er volgens hem waarschijnlijk geweest zijn bij het uitpakken van de lavabo. Nu toeval of niet is mijn moeder een dik 2 u voor het einde vd werken komen zien en heeft mijn lavabo en muren grondig bekeken. Ze stelde zich namelijk de vraag hoe hij dit proper ging afwerken want mijn muren zijn niet haaks. Ze heeft toen niets van schade gezien en is er dus zeker van dat deze er toen nog niet was.

Nu blijft die werkman bij zijn standpunt en meld hierbij dat het ook niet aan hem was om bij de levering van kasten en lavabo te controleren toen hij alles heeft uitgepakt. Advies geven dat ik alles best zou moeten controleren heeft hij ook niet gedaan. Het is de eerste x dat ik werken laat uitvoeren dus vertrouwde ik op hun ervaring.

In principe moest ik overdag zelfs niet thuis zijn maar covid en technische werkloosheid hebben er anders over beslist dus had hij mij gemakkelijk kunnen vragen alles goed na te kijken zodra hij het uitpakte. Stel mij hierbij de vraag hoe hij dan doet bij schade wanneer de klanten niet thuis zijn. Zwijgen en installeren ?

Morgen hoor ik de dochter van de aannemer hierover. Zij heeft de schade ook gezien. Weet niet hoe ik dit best moet aanpakken indien ze ook geen verantwoordelijkheid wilt nemen.

Factuur van de werken heb ik betaald. Ik heb momenteel enkel de waarde vd lavabo ingehouden en niets meer. Zelfs niet de eventuele kosten indien ik deze zelf opnieuw moet kopen en opnieuw laten installeren.

Heb dus mijn goede wil getoond en verwacht ook hun goede wil.

Wat raden jullie mij aan om te doen en waarop moet ik oppassen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding