discussie offerte

chopin
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

discussie offerte

#1 , 25 jun 2020 11:04

goedemorgen,

we krijgen een offerte voor het plaatsen van een tuinhuis,de verkoper die we gezegd hadden dat de prijs wat duur was doorschrapt het bedrag en het bedrag verminderde met een aanzienlijk bedrag,toch was het tuinhuis nog duur maar we moesten ons geen zorgen maken de kosten van de grondplaat zat ook in de prijs (iets waar mijn echtgenoot op stond) . We tekenen maar hadden enkel een totaalprijs in de hand.Geen enkele specificatie stond op de offerte
We ontvangen een nieuwe offerte met uitgebreide specificaties stap voor stap maar de offerte is 2600 euro minder,natuurlijk tekenen we de offerte.
We betalen een voorschot en wachten maar liefst 10 maanden tussendoor beloftes op mail dan of dan komen we maar nee hoor.
Na 10 maanden worden de grondwerken uitgevoerd ,jammer dat wanneer het regent mijn tuinhuis in het water staat het water loopt ipv weg van het tuinhuis er naartoe,het tuinhuis werd toen een maand later geplaatst en toen zagen we hoe rampzalig de plateau was,het tuinhuis op zich is een mooie constructie.
Nu krijgt ik een dag na de werken een saldofactuur die ik direct betaal en blij om van de stress af te zijn.
Nu komt het blijkt dat ik nog een opstaande factuur heb want volgens hen telt de eerste offerte.
Klopt dit?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1139

#2 , 25 jun 2020 11:30

Hoeveel tuinhuisoffertes heb je eigenlijk getekend?
Want zoals ik het opmaak heb je er 2.

- 10 maand enkel wat mails van waar blijven jullie ? Op geen enkele wijze dus een einddatum voorgesteld waarbij indien deze datum niet werd gehaald de offerte werd aanzien als verbroken ?
- Na uitvoer van de grondwerken merkt u dat de funderingsplaat onder water staat .
- Bij plaatsing 1 maand later hebt u nog steeds niets laten weten dat het ' plateau ' te diep zat ? Nee , u laat de firma de werken verder uitvoeren zonder enige opmerking hoe rampzalig het plateau was.
- saldofactuur betaal je dadelijk om er vanaf te zijn. Maw je hebt de werken aanvaard.

Misschien eerst eens nagaan welke offerte je getekend hebt ?

chopin
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2020 13:20

Idd we hebben er 2 getekend met dezelfde datum maar de eerste offerte was enkel een totaal bedrag geen uitleg.
De tweede offerte was zeer gedetailleerd ,wat er gedaan zou worden stap voor stap en goedkoper dus die vonden we natuurlijk goed,
tja de plateau loopt een 6mm naar het midden punt er bleef zonder het thuishuis viel dit gebrek echt niet op het is ook niet veel maar brengt schade mee naar verloop van tijd.
Ik had reeds een hoog voorschot betaald wat ik nooit nog doe en 10 maanden is zeer lang maar ik had geen optie meer,
Als ik eerlijk ben,het is een schande dat ze nu opeens de eerste offerte aanspreken terwijl mijn saldofactuur spreekt op de tweede qua prijzen.
Mag dit wettelijk? ik vraag liever hulp dan dat ik de situatie nog erger maak,
dank je

Reclame

chopin
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2020 13:26

wat ik nog vergeten ben ,ik heb deze aanvaard daar die op de 2e offerte sprak,volgens de firma sta ik nu nog met een open schuld van om en bij de 2700 euro.Na een slotfactuur ? ik dacht dat een slotfactuur een eind factuur was.
alvast mijn dank

Terug naar “Aanneming”