duur van dakwerken

supernamy
Topic Starter
Berichten: 132

duur van dakwerken

#1 , 18 jun 2020 09:30

We zijn bezig met de verbouwing van ons dak (70+5 m2). De werken verlopen heel traag. Oorspronkelijk was er sprake van een tweetal weken, ondertussen zijn we er al 6 weken mee bezig. De aannemer heeft veel andere werven, de patroon klaagt dat zijn werkers nog in Roemenië vastzitten vanwege Corona en dat hij veel vertraging heeft met al de klanten. Hij zeurt bovendien dat hij de werkers moet betalen, en blijft voorschotten eisen. Tot nu toe heb ik er twee betaald voor zo’n 2/3 van het totale bedrag van de offerte. Hij vordert nu een derde voorschot t.w.v. bijna de helft van het openstaande saldo.
Ik moet toegeven dat er enkele extra werken (en dus extra kosten) zijn bij gekomen boven op die van de offerte, maar we blijven in dezelfde grootteorde. De hoofdwerken zijn gedaan, maar er blijven er een heleboel dingen die nog in orde moeten komen.
Wat kan ik het best doen om de werken te versnellen? Moet ik het derde voorschot betalen?
De overeenkomst bestaat enkel uit de offerte: geen algemene voorwaarden, geen betalingsvoorwaarden, geen leveringstermijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1145

#2 , 18 jun 2020 13:16

middeltje tegen corona uitvinden?
iedereen zijn agenda is duchtig door elkaar gehusseld door covid 19 , dus wat begrip voor de situatie. Wij wachten al bijna 5 maand op steen uit china.
Er moet maar één schakeltje in de ketting breken .
Je aannemer is wel niet goed bezig met steeds maar voorschotten bij te commanderen . dit kan niet .
Leg duidelijk uit dat je alle begrip hebt voor de vertraging maar dat je niet als geldezel zijn cashflow gaat oplossen. De banken geven nu extra krediet.

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 18 jun 2020 13:23

Betalen navenant de werken vorderen is redelijk. Schat dat in. Voorschotten voor niet uitgevoerde werken betaal ik nooit maar ik betaal bij levering/uitvoering wel snel. Laat 'm weten dat je met plezier schijven betaalt naarmate de werken vorderen maar ook niet meer dan dat.

Reclame

supernamy
Topic Starter
Berichten: 132

#4 , 19 jun 2020 11:58

middeltje tegen corona uitvinden?
iedereen zijn agenda is duchtig door elkaar gehusseld door covid 19 , dus wat begrip voor de situatie. Wij wachten al bijna 5 maand op steen uit china.
Er moet maar één schakeltje in de ketting breken .
De vertraging op het begin (+/- 1 maand) is wel normaal en begrijpelijk. Maar op het moment dat je een werf opent moeten de werken ook vooruitgaan. Als je de mannen niet hebt om effectief aan de slag te gaan stel je het beste nog even uit.

lukasi
Berichten: 1145

#5 , 19 jun 2020 12:03

nogal kort door de bocht.

Terug naar “Aanneming”