Terras , offerte

Finb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terras , offerte

#1 , 08 jun 2020 20:12

Ik heb een tuinterras laten aanleggen. Ik heb vd uitvoerder een offerte op basis -+70 vierkante meter. Mondeling werd afgesproken dat de prijs naargelang de oppervlakte zou aangepast worden. Het is een terras van 62 vierkante meter geworden. Uitvoerder heeft de volledige prijs gerekend en extra voor gebruikte ‘lijm’. Op de offerte stond leggen en afwerken tegels. Kan ik nu zelf bepalen aan de hand vd oppervlakte wat ik betaal of dien ik alles te betalen? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024
Berichten: 474

#2 , 08 jun 2020 22:41

Mondeling is moeilijk te bewijzen, je had dat bij op de offerte moeten laten zetten.
Ik heb vroeger zelf een tijd offertes gemaakt, wel in een andere sector, en business to business, en wij werden vooral beoordeeld op het maken van offertes, met correcte beschrijving van de uit te voeren werken en de te gebruiken materialen, zodat er achteraf geen discussies mogelijk waren.
Helaas werken niet alle bedrijven op die manier, maar het is ook aan de klant om een correcte en duidelijke offerte te eisen van een leverancier, en niet zomaar wat mondeling af te spreken wat achteraf dan meestal tot problemen leidt.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 jun 2020 09:20

Vraag aan de aannemer hoe hij de tegels dacht te plaatsen zonder lijm? Normaal zou de lijm moeten voorzien zijn. Ga eens langs bij een tegelfirma en vraag hoeveel lijm kost voor het plaatsen van die oppervlakte.
Betaal dan de rest aan de aannemer en hou dat bedrag achter. Laat hem wel via aangetekende brief weten waarom dat werd achtergehouden. Over welk bedrag spreken we hier?

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jun 2020 09:47

Wellicht zit er op die 62 m² wat snijverlies? Waardoor hij aan die 70m² komt?

(en hoe kan je trouwens niet weten op voorhand hoe groot jouw terras zal zijn, dat is toch perfect op te meten?)

lukasi
Berichten: 1140

#5 , 09 jun 2020 09:57

mondeling ..... en daar stopt het dan ook.
Onmogelijk te bewijzen dat er mondelinge afspraken zijn.
Enigste waar je nog kan tegen protesteren is de kost van de extra lijm, maar zal ervan afhangen hoe dit omschreven staat in die ondertekende offerte. Soms staat er in de 'kleine letterkes ' dat bij een afwijking van meer dan 10% van het normale verbruik wordt aangerekend.

Terug naar “Aanneming”