Dakkoepel niet gewenst

Jennifer94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dakkoepel niet gewenst

#1 , 27 apr 2020 17:24

Al meer dan een halfjaar geleden heb ik een offerte bevestigd bij een dakwerker. Dit is via mail gebeurd maar er toen niet bij stilgestaan dat er geen algemene voorwaarden bij vermeld waren. Tot nu is de dakwerker nog steeds niet geweest. Telkens moet ik zelf contact opnemen om te horen waarom ze niet geweest zijn en wanneer ze dan wel komen. Nu heb ik besloten om deze dakwerker te annuleren en een andere te zoeken. De annulering was op zich geen probleem. Alleen krijg ik nu te horen dat ze een dakkoepel besteld hebben die ik zal moeten betalen en die dan geleverd zal worden. Vermits er geen voorwaarden zijn, kan ik deze ook niet raadplegen. Alsook hebben ze mij nooit laten weten dat ze deze besteld hebben. Ben ik nu verplicht om deze koepel te nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 27 apr 2020 17:59

Een bestelling annuleren doe je door een AS te sturen met kopie per gewone brief waarin je de uitvoering vraagt binnen een redelijke termijn en de overeenkomst opzegt als die termijn overschreden wordt.

Nu sta je zwak omdat je eenzijdig opgezegd hebt. Als je nog niet besteld hebt bij een concullega dan doe je alvast de AS procedure om op te zeggen: kom maar installeren binnen de 3 of 4 weke zoniet ...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 apr 2020 09:41

En denk je nu echte dat andere dakwerkers sneller zullen kunnen beginnen? Voor dakwerken is de wachttijd zowiezo lang, tenzij je een dakwerker neemt die geen werk meer heeft omwille van in het verleden slecht werkt te hebben geleverd, en een slechte mond aan mond reclame. En die wil je al helemaal niet in huis halen. Ze zijn doorgaans wel stukken goedkoper, en vragen meestal (bijna altijd) een hoog voorschot. Aan u echter de vrije keuze, en dan lezen we dat hier dan wel later. :mrgreen:

Reclame

Terug naar “Aanneming”