Facturen betaald, Bedrijf in gerechtelijke reorganisatie door minnelijk akkoord

Karel82
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Facturen betaald, Bedrijf in gerechtelijke reorganisatie door minnelijk akkoord

#1 , 20 feb 2020 19:28

In 2019 ondertekenden wij een offerte voor het plaatsen van een nieuwe terrasdeur en 1 raam.

We werkten in 2016 al met dit bedrijf samen, dat ging vlekkeloos.
Ook nu gingen de afspraken stipt met de vertegenwoordiger en opmeter.

De offerte vermeld betalingen van 3 schijven. 1 voorfactuur, 2e voorfactuur , dan de werken, en dan een 3e slotfactuur (6% van de totaalsom)

De dag van de plaatsing zien we niemand komen. Ik bel naar het bedrijf en elke nummer die ik kon vinden. Nergens een antwoord.

Een google zoek opdracht bracht me tot deze melding: (namen en adressen onherkenbaar gemaakt)

Ondernemingsrechtbank Gent, afdeling Brugge Ondernemingsrechtbank Gent, afdeling Brugge. Opening van de gerechtelijke reorganisatie van: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. Handelsactiviteit: LEVEREN EN PLAATSEN VAN RAMEN EN DEUREN BIJ PARTICULIEREN EN ONDERNEMINGEN Handelsbenaming: XXXXXXX Uitbatingsadres:XXXXXXXXXXXXX Ondernemingsnummer:XXXXXXXXXXXX Datum uitspraak: 10/01/2020 Referentie: 20190027 Onderwerp van de procedure: gerechtelijke reorganisatie door minnelijk akkoord Einddatum van de opschorting: 06/03/2020. Voor eensluidend uittreksel: De griffier,

Dus op 10/01/2020 werd dit uitgesproken.
De 2de voorschotfactuur werd 10/02/2020 opgesteld. Dus na deze uitspraak.
Ik had ook op 18/02/2020 nog emailcontact met het bedrijf en kreeg antwoord.

Helaas zijn we nu dus zo een 3500 euro kwijt en weten we niet waar we staan.

Het lijkt erop dat het bedrijf in faillissement zal gaan en wij onze centen niet terugzien en al zeker niet onze deur en raam.

Welke stappen kunnen we ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2020 21:04

Het is zeker niet dat een onderneming in een WCO gaat dat deze firma failliet is !!

Dat er wat vertraging kan zijn geloof ik en hou daar wat rekening mee.

Bij een WCO is er een rechter-commissaris aangesteld om dit bedrijf uit de moeilijkheden te helpen.

Nu hij in de WCO zit kan je niks doen en enkel afwachten en je ramen laten plaatsen zoals overeen gekomen

Er is GEEN faillissement !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanneming”